• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke velgenborstel voor Mercedes velgen?

evn35

Detailing addict
6 jun 2022
140
65
Knokke-Heist, België
Ik heb even gezocht, maar vind blijkbaar geen gepaste borstel voor mij.

Wie kan mij helpen a.u.b..
 

Bijlagen

  • 20220530_183253_resized.jpg
    20220530_183253_resized.jpg
    182,6 KB · Weergaven: 74
Welke heb je gebruikt/welke zijn er al afgevallen? Lijkt me dat er genoeg ruimte zit tussen de remschijf en velgbed voor bijna alle borstels. Voor de rest van de velg heb op zijn minst een goede kwast en mitt nodig.
 
Ik heb zelf deze welke geschikt zijn voor deze velgen, mijn moeder heeft vergelijkbare velgen en idd er is maar weinig ruimte. De kleinste borstel van Meguiars die ik eens gehaald heb bij de lokale autoshop past er met een beetje duw en trekwerk ook tussen, enkel bij de remklauw wordt het allemaal erg krap!
 
De nieuwe merc wielen, niet de makkelijkste, tussen de spijlen is nog wel te komen maar de rand is heel hoog toch ? Iets wat je steeds meer ziet overigens.
 
  • Wheelwoolies in drie maten.
  • De kleinste past precies tussen de remklauw en het velgbed van de voorwielen.
  • Veel autoshampoo gebruiken en met een kortharige washmitt de binnenzijde wassen.
  • Dus ook achter de spaken en in die fijne velgrand aan de binnenkant.
  • Probeer een opening van de velg aan de onderkant te krijgen zodat het water makkelijker wegloopt.
  • Drogen met de Monello Cardryer
  • Voordeel is als je hem in de coating zet.
Ik heb twee identieke sets voor zomer en winter. Dus elk half jaar worden ze extra gedetailed.

Succes en veel plezier!


9497E1AC-6E14-4AB7-BF2C-8F3C6A6AAC06.jpeg