• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke verhoudingen moet ik aanhouden?

Wiebezwartecorsa

Detailing addict
24 sep 2017
38
53
51
Drenthe
Welke verhoudingen kan ik het beste aanhouden bij de

Meguiar's All Purpose Cleaner 3780ml​

Ik wil het zowel voor het interieur als exterieur gebruiken .
En moet je het afnemen na het opbrengen van bijv het interieur en hie breng je het op ?
Ik heb gezocht maar kan het niet 1,2,3 vinden ? Bvd voor de antwoorden
 
Allereerst een algemene opmerking: met zepen, schoonmaakmiddelen enz. is het niet zo zoals veel huisvrouwen denken dat meer middel beter reinigt, als je boven een kritische concentratie komt, reinigt het zelfs veel minder omdat het middel dan vooral met zichzelf reageert, en niet met het vuil uit de omgeving.

Als ik op de site van Meguiar's naar het productveiligheidsblad kijk, zie ik dat een pH waarde van 13 wordt aan gegeven voor het onverdunde middel, dat betekent dat je met een serieus agressief loog te maken hebt, ik zou dit absoluut niet in contact willen brengen lak of metaal.
 
  • Leuk
Reactions: Wiebezwartecorsa
Als we dan toch technisch gaan praten @Cordoba , wat vind jij ervan om dit soort producten juist op koelere plekken in huis op te slaan, ipv bv een schuur die heet kan worden?

pH13 1:10 verdunnen, wordt dat niet pH 12 dan? (logaritmische schaal?).. Als het klopt wat ik zeg is dat nog steeds enorm basisch. DJ Total Wipe Out heeft een pH waarde van 11, dat is 10 minder agressief.
 
  • Leuk
Reactions: Wiebezwartecorsa
@Dreier-Reihe Op een plek met kamertemperatuur opslaan kan voor bijna geen enkel product kwaad (voedsel uitgezonderd), zowel hoge als lage temperaturen kan de kwaliteit van een product beïnvloeden. Dat proces kan op een aantal manieren plaatsvinden: bij koude en zeker bij temperaturen onder nul kan een product chemisch uit elkaar vallen door gebrek aan energie (denk bijvoorbeeld aan het uitvlokken van bevroren diesel), maar ook bij hoge temperatuur kan bijvoorbeeld een oplosmiddel (bijv. water of alcohol) deels verdampen en door de hitte ontstane overdruk in can of fles verdwijnen, waardoor je dus een hogere concentratie krijgt dan gedacht. Andere optie bij hoge temperatuur is overgang naar een andere stof (chemische reactie) of als je een product hebt dat metastabiel is, dat het door hogere temperatuur versneld verouderd. Voor wie het niet weet: metastabiel betekent dat een stof langere tijd blijft in de vorm die het heeft (gedurende weken, maanden) maar in de loop der tijd langzaam chemisch uit elkaar valt.

Overigens als je het goed wil doen, moet je zorgen dat je niet alleen qua temperatuur en licht een goede opslagplaats hebt, maar ook:
- veilig voor kinderen (geen toegang, achter slot)
- zorgen dat je geen cans bij elkaar in een open stelling hebt staan, die chemisch met elkaar kunnen reageren (zie veiligheidsbladen), als een stelling met cans ondersteboven gaat, en cans barsten open, kun je gevaarlijke chemische reacties krijgen.

Het is misschien beroepsdeformatie, maar ik probeer in principe altijd met elkaar reagerende middelen bij elkaar vandaan te houden, en bovendien grote verpakkingen met vloeibaar spul niet hoog weg te zetten (minder kans dat een vallende verpakking open scheurt).
 
Erg interessant @Cordoba .

Hier ooit eens gelezen (post van @Tim) dat je polijstmiddelen best elke paar maanden even schudt, zodat de bestanddelen goed gemengd blijven. Wat ik dus ook vrolijk doe.
Je ziet na paar maanden dat die producten inderdaad schiften.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Tim