• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wash mitt: Mothers, Meguiar's of Dodo Juice?

Frenk

Detailing rookie
9 mrt 2009
15
0
Ik ga vandaag of morgen verschillende producten bestellen hier op carclean maar ik ben er nog niet uit welke wash mitt ik moet nemen.
Welke van de 3 en waarom vind jij dat ik die best neem?

1 Mothers Wash Mitt
2 Meguiars Wash Mitt
3 Dodo Juice Wash Mitt

Voor een grote zwarte wagen welke de ene keer al wat vuiler is dan de andere keer.

heb nu momenteel de meg..
was wel goed.. ;) :)
heb nu de mothers besteld ben er benieuwd naar.. :auw ;)
alleen ik las op een andere forum dat de mothers snel weer los laad.. :auw :schaam

Geen van deze 3 maar de CC washmitt halen.
Net zo goed als de Mothers naar mijn idee, en scheelt je weer wat pleuries.

Meguiar's is leuk en aardig, maar de prijs/kwaliteit verhouding valt in het niets vergeleken bij de rest.

En de Wookie, sja, is natuurlijk een prachtig ding, alleen die levertijd he ;)

ik denk dat je je nummer 3 alvast mag doen vallen :)
Die is n beetje te zeldzaam :D
ik heb de meguiars, ben er wel tevreden van, maar denk dat er wel betere alternatieven zijn!

Ah die van carclean had ik nog niet gezien, is deze evenwaardig aan die van mothers?
Anders vermoed ik dat het deze zal worden.

deze 3 heb ik nog nooit gebruikt dus kan ik geen oordeel over geven.
zelf gebruik ik naar volle tevredenheid de Carrand Total Wash mitt

Ik heb zaterdag voor het eerst de mothers wash mitt gebruikt. Prima wash mitt! Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Hij bevalt mij in ieder geval geweldig goed. Lekker groot, zacht en aan beide kanten bruikbaar.

Gr. Mila

ik gebruik met tevredenhied de megs washmitt.

ik vraag mij af of de andere zoals een wollen washmitt het vuil goed insluit zoals de microfiber variant :weetniet

Wol sluit het vuil zelf beter in ,maar nadeel ,het komt niet zo makkelijk los als microvezel. Ook kan je microvezel makkelijk in de machine gooien en hebben ze een langer leven als de wol.
Ondanks al dat heb ik toch liever een schaap ,is natuurlijk persoonlijk ,maar ik heb me er altijd beter bij gevoeld ,voelt gewoon zachter aan.

Dus ik zou zeggen de Mothers mitt ,maar met de nieuwe mitts van Carclean zelf ,zou ik dus hiervoor gaan. Carclean kennende zal de kwaliteit zeker zo goed zijn.

Maar nogmaals ,het is hoofdzakelijk persoonlijke voorkeur. Dus testen wat je het leukste vindt is de boodschap.

Ik heb zowel de Meguiars als de Mothers Washmitt. Ik vind de Mothers washmitt erg fijn werken (zeker ik combinatie met een top-shampoo als Dodo Juice Born to be Mild), maar gebruik deze eigenlijk alleen als de auto niet al te vuil is: de reden hiervoor is al door B.K. genoemd.
De Meguiars washmitts werken ook erg goed en worden gebruikt bij zwaardere vervuiling: de microfiber washmitts zijn naar mijn idee toch iets minder kwetsbaar dan een lamswollen washmitt.
Een "nadeeltje" (eigenlijk meer een aandachtspunt) is verder nog dat een lamswollen washmitt veeeeel langer nodig heeft om te drogen (heel belangrijk, anders gaat het ding rotten :-& ).

Typhoon zei:
Een "nadeeltje" (eigenlijk meer een aandachtspunt) is verder nog dat een lamswollen washmitt veeeeel langer nodig heeft om te drogen (heel belangrijk, anders gaat het ding rotten :-& ).

Hoeft niet: natte mitt uitwringen na het uitspoelen, binnenstebuiten keren en op de radiator laten drogen. Bij mij binnen 3 uur droog.

update: mijn Mothers mitt heeft toch de geest gegeven...

Na 1 jaar trouwe dienst is de mitt gescheurd, en moet ik op zoek naar een nieuw lammetje ]d~^

RIP fijne vriend... :-d