• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wash n wax?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
beste allemaal..

gezien jullie allemaal veel meer shampoo's getest hebben als ik (ik heb alleen btbm en autoglym)
heb ik een vraag

ik zoek een shampoo met wax/sealant toevoeging..

welke shampoo (die bij CC te krijgen is) bevat nu de meeste toegevoegde protectie?
en welke geniet jullie voorkeur??

gezien ik (hopelijk) begin volgende maand eindelijk een "grote jongens foamert" heb, wil ik er ook mee kunnen foamen (erg lui hé)

dus brand los, en vertel hier wat je beste wash&wax shampoo is

ik ben je er iig dankbaar voor!

Dodo Juice Sour Power

Poorboys World Super Slick & Wax - Limited Edition

Need to say more ... :-"

Ik heb beide, kan niet niet kiezen welke beter is, zijn allebei goed :-)^

Zal er nog één bijzetten.

De Chemical Guys Body wash 'n wax.
Heb er een review van gemaakt maar mag hier geen links posten naar andere site's.

Ik zou voor de Dodo Sour Power gaan. Heerlijke geur en zalige shampoo. Dodo heeft me nog niet eerder teleurgesteld met een product, deze wordt op divese fora dan ook uitstekend ontvangen.

Heb zelf alleen nog maar de shampoo van Poorboys gebruikt en moet zeggen dat ik hier zeker tevreden over ben. Vind het ideaal in de wintermaanden, vooral icm. de QD+ van poorboys.

Sour Power is een leuke shampoo. Dat is eigenlijk ook de enige wash&wax die ik in mijn collectie heb en waar ik dus iets over kan zeggen. Anderzijds zou ik het nooit meer kopen aangezien ik Born to be Mild veel liever gebruik en ik eigenlijk helemaal niet geloof in wash&wax producten en het al zeker niet nuttig vind als er al een waxlaag aanwezig is. Dan vind ik een product als QD+ of Red Mist veel interessanter.

de born to be mild heb ik ook, tenminste, hij is op, dus nu heel even de autoglym shampoo, tot dodo donderdag.

mijn wagen staan in?? ik geloof een laag fk1000p, en collinite 845.. dus dik in de sealant..

voor de wintermaanden, lijkt me een wash en wax me wel wat.. al zal het niet heel veel toevoegen, elk beetje is er 1..

uiteraard zal ik op dodo donderdag ook de red mist bestellen, dat schijnt indd veel beter te werken!
(en dan ook meteen de supernatural shampoo)

indd, supernatural is,, zoals de naam al zegt.. super naturel.. geen geur stoffen, dus geen lekkere bessen geur o i d..
ook geen leuk kleurtje..

ik twijfel nog een beetje tussen de wolfgang bathe, en supernatural

Wordt geen wash en wax shampoo dus? Dodo juice appeltjes vind ik ook erg fijn werken.. euh Sour Power dus :love

BTBM en de Supernatural van Dodo zijn mijn favoriet. SN heeft de voordeel dat deze het sheeting aspect tijdens het afspoelen verbeterd wat dus in de winter bij het drogen erg handig kan zijn!

Mijn ervaring met wash 'n wax shampoo is dat enkel geschikt is voor tijdens de winter, daarbuiten zou ik die niet gebruiken.

Het maakt de lak echt stroef met het "wax" laagje, had het een paar maand geleden getest op een wagen die 2 weken eerder in de wax gezet was.
En de lak verloor al zijn gladheid.

@ soepergrover: het is idd die chemical guys shampoo dat ik bedoel.
Ik weet niet hoe het met andere merken zit, maar bij de CG voel je echt dat er een "laag" over de lak ligt.

Mij lijkt het beter om tijdens de winter gebruik te maken van de SmartOne of Blitz acrylic spra sealant.
Deze verwerken vrij snel en geven denk ik een stukje langer bescherming dan de wax in zo een shampoo.

ik wil 2 shampoo's bestellen

1 met (wax) toevoeging..
en 1 zonder

supernatural + sour power is denk ik de kant die ik op wil..
al zie ik de laatste tijd voor veel cg producten voorbij komen.. vandaar ok een lichte twijfel richting: cg bodywash&wax..

aan de andere kant, heb ik ook zoiets van.. in de winter wil ik toch meer gaan foamen dan wassen (dus alleen de rotzooi eraf foamen, en dan na hd-en)
daarvoor zou ik het liefst de super snow wax/foam hebben, maar die is weer helaas niet in nl te krijgen:'(

Van die SN shampoo ben ik ook niet echt super tevreden ,wel degelijk een lager niveau als Born to be mild. Maar goed, dat is mijn mening.

Sour Power is een degelijke shampoo en zeker de centjes waard en je kan er ook mee foamen hoor.
De Wash&Wax van CG was ik ook zeer tevreden van, leuke shampoo ,die heb ik vorig jaar zonder enig probleem gebruikt tijdens de winter. Zeer goed reinigend en mild voor de wax.

Als het echt vies weer is en het regent dan ook nog, dan is het gewoon even foamen ,afspuiten en laat de wagen dan buiten maar verder afregenen.

dat is precies waar ik het voor wil gebruiken

dan word het sour power.. en cg wash N wax..

eerst maar eens wachten tot er weer wat centen beschikbaar zijn, mogelijk haal ik het tegelijk met de foamert op