• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke waterafstotende bescherming over Xpel folie

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Beste , binnenkort hoop ik mijn nieuwe wagen te ontvangen , het plan is om de voor/achterbumper , koplampen, spiegels en motorkap in Xpel folie te plaatsen . De rest van de wagen zal in een glascoating gezet worden. Wat zijn de aanbevelingen om de in folie beklede stukken te behandelen met iets water/vuil afstotends ? Elke wasbeurt een goede detailerspray , wax , coating ?
 
Bij folie over een koplamp heb ik zo mijn twijfel
Grote kans op verstrooiing en daarmee vervelend voor andere weggebruikers
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al regelmatig bij auto's voorzien van een PPF de volledige auto daarna in een ceramische coating van GYEON gezet. GYEON Pure, maar verwacht binnenkort ook een keer te werken met GYEON Q² PPF EVO.
Mijn ervaring is dat de PPF langer mooi blijft en vooral helderder en transparanter.
 
thx ! wist niet dat er specifieke coatings waren voor folies... vraag is natuurlijk hoe verschillend die zijn van een standaard lakcoating ... om nu speciaal een flesje coating voor de folie aan te schaffen voor een motorkap en bumper lijkt me wat zonde ... iemand al een pakweg Mohs/Synchro op folie gezet ?