• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax gebruiken op zwarte Passat? Meerdere opties.

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Ik ben bezig met een erg leuke detailing klus (Zwarte Passat C C met behoorlijk wat lakdefecten), en ben tot dusver erg tevreden over het behaalde resultaat.
Tijdens de klus heb ik veel foto's gemaakt, en zelfs video (testje met mijn Go-Pro). Ik hoop, als het af is, een showcase te kunnen maken.

Mijn vraag voor nu:

Mijn originele plan voor de behandeling na het polijsten was:

1. Black hole (reeds gedaan)
2. EXP-P
3. Collinite 845

Uitgangspunt was dat de bescherming lang zou moeten werken. Vanwege tijdgebrek zal ik een stap moeten overslaan.

Als jullie de keuze hadden tussen PB EX-P, Colinite 845 en Dodo Purple Haze (soft) (of misschien supernatural); welke zouden jullie kiezen?
Ik heb nog geen ervaring met de EX-P; van Colinite weet ik dat de duurzaamheid erg goed is. Dodo valt denk ik af.

Eventueel heb ik nog wel tijd om C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant aan te brengen (om het misschien nog ingewikkelder te maken?)

Alles staat hier op de plank; nu alleen nog de verantwoorde keuze :)
 
Helaas heb ik die al gedaan. Maar wat is de onderbouwing daarvan?

De sealant en / of wax kan zich dan minder goed hechten?
 
Wordt vooral voor de winterperiode weggelaten omdat de meesten dan gaan voor een betere/langere bescherming .

In de zomer (nu dus) gaat men liever voor de "looks" (dus black hole eerst) , hoewel de 1 het een toegevoegde waarde vind en de ander niet .

Ik denk dat je vooral voordeel qua looks bereikt op een oudere lak en dat het bij een vrij nieuwe lak amper iets toevoegt. (de black hole)
 
Ondanks dat het wel gezegd wordt dat een glaze een mindere standtijd geeft heb ik die bij mezelf niet kunnen ontdekken.
Ook is er nergens een test te vinden tussen een 50-50 op bijvoorbeeld een motorkap met de helft wel met een glaze en de andere helft niet.

We hadden ook een testje lopen (geen foto's) op de Carclean bus met 3 delen geen/Lime Prime/White Diamond en daarna Ibrido.
Er was geen verschil in sheeting.

Het zijn voornamelijk aannames die gedaan worden zonder daadwerkelijk het getest te hebben.
 
Kan er niet uit opmaken of je nu wel/niet in bezit bent van zowel de EXP als de 845: indien wel dan kan dit gewoon ( bijten elkaar niet )
Heb je 1 van de 2 .... 2 laagjes aanbrengen werkt net zo goed
Glaze er gewoon onder zetten, vind ook allemaal zo minimaal verschil uitmaken ( wat Dibbuz zegt: niet spannender maken dan dat het is )
Hooguit zou je in/voor de winterperiode de glaze er uit kunnen laten om wellicht nét dat ene weekje langer door te kunnen gaan

De uitzondering zou wellicht gelden bij de C-Quartz; deze moet wel op een zo kaal mogelijke lak aangebracht worden ( maar is naar mijn weten ook de enige ( corrigeer gerust ))
 
Thanks allen voor de reacties!

Ik heb alle producten in mijn bezit, het punt is alleen; ik heb slechts beperkte tijd. Ik heb nu nog 1 avond, dus geen tijd om te laten curen om een volgende laag aan te brengen (anders had ik mijn originele stappenplan graag willen proberen; wie weet de volgende keer).

Blijft de vraag, welke van de producten erop zetten? Ik neig naar de EX-P. Ik zou eventueel over 2 weken nog een nieuwe waxlaag daaroverheen kunnen zetten. Maar aangezien de standtijd van Colinite ook erg goed is, kan dat natuurlijk ook net zo goed. Lastig! :)

Zijn jullie het eens dat de de DoDo producten in dit scenario niet de beste keus zijn?

Nogmaals, dank voor het meedenken!
 
Ligt er aan met welke duurzaamheid jij in het hoofd zit. De Dodo heeft bij mij al heel snel de voorkeur maar als je zegt er is een grote kans dat ik langer dan 3 maanden er niks aan ga doen dan zou de colli 845 beter zijn.
De dodo is maakt het geheel wat dieper en de colli/exp wat harder qua glans.
Ook afhankelijk hoeveel tijd je er tussendoor aan besteed: je hebt het over de reload, als je deze tussentijds elke keer aanbrengt dan stapel je ook gewoonweg een beschermlaag aan.
Hier en daar schrijft men wel eens dat men lyrisch is over product-X omdat die al een jaar superdeluxe op de auto zit, blijkt bij navraag dat ie elke keer 'getopt' wordt door een middel zoals bv de reload.
Wat je ziet is niet de levensduur van de originele wax/sealant maar gewoon die van de reload .... dat is dus gewoon jezelf vet foppen.
Hoe dan ook, het is en blijft allemaal erg persoonlijk qua wax/sealant voorkeur .... iedereen zal er anders over denken en een ander potje/flesje naaar voren schuiven ( dus houd daar wel een beetje rekening mee )