• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax is er heerlijk aan te brengen met de blote hand/vingers?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
beste mensen.
gezien ik het leuk vind om met wax te klooien, en ze te bezitten, vroeg ik me af..
ik wil weleens waxen met mijn blote handen..
nu heb ik: natty's rood, rubbish juiced, rubbish original, fk1000p,collinite 845, en:jippie turtle vloeibaar:jippie.

nu DENK ik dat natty's daar het meest geschikt voor is..
maar daar zit nog maar 40% in...

nu heb ik dat gister eens geprobeerd met de original edition rubbish boy's... dat was een DRAMA!!
de juiced edition ging wel, maar die doet het ZOOOO lekker met de finger applicator:love

welke wax (en het liefst voor alle kleuren) is nu ECHT geschikt om met de blote hand aan te brengen?
ik zelf dacht aan rainforest rub (lekker zacht en olierijk) van dodojuice (ook met zicht op dodo donderdag)

dus mijn vraag in 1 zin:
welke wax is er heerlijk aan te brengen met de blote hand/fingers?
en dan het liefst 1 die te betalen is (ook met eventuele dodo donderdag in het verschiet)

ik dank u (wederom) hartelijk!! (leer elke dag hier!! en de sfeer is echt top:-)^ )

Even een kleine kanttekening: het aanbrengen van een wax metd e blote hand is niet echt efficiënt in het verbruik.
Zelf breng ik waxen nooit met de blote hand aan :no

oke, ik heb het weleens met natty's geprobeerd, en indd, je gebruikt iets meer..
maar het gaf me "voldoening" een goed gevoel.. en genoot ervan:-)^

vraag me eigenlijk wel af hoeveel het scheelt (gezien je handen minder opnemen dan een padje, en je niet in de kiertjes smeer)

maar het gaat me vooral om het gevoel (gezien de waxen die ik nu heb, ook niet opkomen.. binnenkort)

Question:
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser:

Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

Ik breng de wax (hard en zacht) altijd aan met de hand op de scooter. Geloof me, op zo'n klein oppervak ben je het zo zat, laat staan een hele wagen 8o
Kramp in je vingers, pols enz.

Voordeel van het aanbrengen met de vingers is dat je daadwerkelijk géén plekje overslaat.

Ik vraag me af of het wel zo goed voor je is aangezien alle waxen (gedeeltelijk) voorzien zijn van olieproducten. :weetniet

Voor het overslaan ligt het meer aan de nauwkeurigheid waarmee je een wax aanbrengt met een applicator.
Leuk hoor met de hand maar het kost een berg meer product en doet het echt niet beter dan een applicator. Het is niks anders dan interessant doen met je handen.
Een applicator zal het altijd egaler kunnen verdelen dan je vingers omdat de druk verdeelt wordt met een applicator en met je vingers heb je echt drukpunten.

Sommige waxen zijn bewust geformuleerd om het met de vingers makkelijker te maken maar heeft geen enkel extra nut. Mocht je een gedeelte hebben waar je moeilijk met je applicator kan komen dan kan je die altijd nog met de vingers doen.

mannen, geef eens antwoord op zijn vraag :-d

De vraag is niet: hoe met de vingers, wat met de vingers, waarom niet met de vingers?

De vraag is: welke wax het beste met de vingers?

Nou: een zachte wax gaat het beste, maar met Fuzion kan het ook (zelf geprobeert).

Kijk eens in jouw wax-stock en neem de zachtste er uit,je verbruikt wel een pak meer maar geen probleem cc heeft er nog veel op stock.Het is wel leuk zo eens een motorkap te doen maar een hele auto pff het kan makkelijker.

heb vanochtend een half motorkapje met natty's gedaan met de hand..
denk dat ik donderdag maar een potje dodo rainforest rub bestel..
al die harde waxen ben ik een klein beetje zat, en het geld om een pot fuzion te kopen ook niet:-"

en ik weet dat je meer product verbruikt. maar het geeft me een speciaal gevoel.. het masseren van je auto.. en zo kan je nog kritischer zijn...

edit:
dodo's dom&pj raden beide light fantastic aan.
juiced edition zou moeten gaan, maar moeilijker..
daarbij doet juiced edition het eigenlijk beter op donkere auto's (vind ik zelf)
en kan ik light fantastic voor mijn eigen auto gebruiken (al zitten er geen kleurstoffen in light fantastic, dus je kan hem eigenlijk op alle kleuren gebruiken)

toch worden er regelmatig op diverse forums Fuzion aangeboden voor niet al te extreme prijzen.Op ad staat nog iemand die SW concourse aangeboden voor weinig:ja

dat is zeker waar.. alleen met dodo donderdag, kan ik daar 2 potten dodojuice van kopen..
en met de dodo's die ik nu heb.. ben ik gewoon super tevrede..
gezien ik mijn auto toch elke 2 maanden wax, en vaak dan ook meteen klei, heb ik weinig aan de extra duurzaamheid..

heb ik die duurzaamheid ECHT nodig, dan pak ik de collinite 845, met daaronder de fk1000p sealant, dan heb je ook een combi die de hele winter door kan..

en de extra glans? als hij die al geeft, ben ik niet van mening dat deze dubbel zo goed (en dus de dubbele prijs waard is)

uiteraard blijft het een wax die ik OOIT wil hebben, maar ik als beginnende detailer, heb er niet zo een behoefte aan.. en ik ben gewoon super tevrede over alle dodo juice waxen.. en ook de service van hun zelf..

zo kreeg ik vandaag een nieuw dekseltje voor de rubbish, graties en voor niets

Ja dat heb ik gezien,netjes hoor van de mannen van dodo juice.volgens mijn kost die SW concourse wax €30,- en is er 1 motorkap mee gedaan

ThaBird zei:
Die jongen wilt gewoon zijn auto vingeren en als smeersel wax gebruiken rofl rofl

Yeah right: Lees de openingspost nog eens goed door. Ik zie NERGENS staan dat Aron doelt op een auto. Hij heeft het over wax aanbrengen, fingerpads, lekker klooien ???

Echt Aron, ik vind jou een tof forumlid, maar wat ben je allemaal van plan ?:-"

hahaha.. stiekem is het wel voor de auto.. al wax ik ook een hoop andere dingen als ik me verveel

ik heb zo mijn trekjes..
volgens mij hebben we die allemaal wel?
ik bedoel. hoeveel mensen trekken 2 dagen uit, om hun auto tot in perfectie te polijsten, en nog steeds niet 100 procent tevrede zijn? (ook al word je persoonlijke doel, altijd wel gehaald)

het geeft me gewoon een goed gevoel.. om van een vieze, een blinkende wagen te maken, en gezien we 5 auto's bezitten (en me vriendin nummer 6 heeft) geniet ik gewoon van een glimmend en swirlvrij wagenpark.

als ik ook bezig ben, komen er ook spontaan mensen kijken, of als ik net klaar ben, en de buurvrouw loopt langs, en haar eerste woorden zijn: WAAUUWW.. wat glimt ie.
dat vind ik onbetaalbaar, en als je dan als laatste stap, met je blote handen, een goede, lekker ruikende wax, gewoon kan in masseren op een vers gepolijstte ondergrond.. geeft mij gewoon een gevoel van: ik heb mijn uren toch weer prima vermaakt

ik zie er enkel tegenop om WEER een wax te kopen (alhoewel, ik niet.. de vrouw begint langzaam aan moeilijk te doen, en dan weet ze niet eens dat ik rond 8 uur een gallon wolfgang bathe afreken)

en nu natty's het ook met de hand goed te smeren is.... vraag ik me echt af.. of ik wel WEER een extra wax nodig is..

ik moet deze nacht nog goed nadenken.. of ik wel WEER een wax aanschaf (heb nu al een 4 jaar voorraad)

enfin,

na elke poetsbeurt.. ben ik ook iemand die een stoel pakt.. en een koud biertje.. en gewoon geniet van het resultaat:love (dat is ook zo een trekje toch?:cool )

ik vrees, dat zoals het nu loopt, ik steintjeraes zijn raad opvolg, en gewoon eens een hele auto met de hand doe!
mocht het erg tegenvallen, zit ik niet met WEER een uitgave die ik moet verdedigen (gaat de laatste tijd al hard, met alle actie's hier, en ben bang dat de laatste actie nog niet geweest is:rules)

Niet zo moeilijk doen Aron.

Gewoon alle hardwaxen verkopen, heb je zo genoeg geld bij elkaar voor een potje Fuzion.

Ik ben wel benieuwd naar je waxen collectie?:-"

Aron;

Ik heb eventueel nog wel een lekkere vloeibare wax voor je ......
BUTTER WET WAX. Die ruikt echt belachelijk lekker. Naar bananen.
Kun je zo, uit de fles, op je handen knijpen.

Het is niet een wax die 3 maanden blijft staan. Wel een hele lekkere om gewoon af en toe, direct na het wassen, je auto mee af te toppen. Het glimmen zit dan wel goed. Heb deze toen aangeschaft voor 'tussendoor'. Maar ik zet uitsluitend nog sealant op m'n eigen auto. Geen waxen meer. Er is 1 applicatie mee gedaan. Laat maar weten, of je er iets mee kunt ............ Leonneke

@ altea..
zo heel veel heb ik er niet.. maar het zijn er genoeg.. ik heb nu:

dodo rubbish boys original edition
dodo rubbish boys juiced edition
collinite 845 liquid insulator
poorboys natty's red
finish kare fk1000p

dat zijn er maar 5.. waarbij er 3 ongeveer half vol zitten (de natty's / fk1000p / 845)

gebruik voor de snelle beurt gewoon een laagje collinite, of ik spray me auto na met fk425 qd (die is zOOO fijn!)

maar.. ik wacht wel weer ff tot de zomer.. gezien ik nu ook net weer een gallon shampoo rijker bent.. even het potje detailing bij vullen