• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax na pb sealant met carnauba?

Raymond-vw

Detailing trainee
22 dec 2008
23
47
48
Ik gebruik pb ex sealant met carnauba met veel tevredenheid.Maar ik zou hem wel willen toppen met een wax voor nog meer glans.Welke raden jullie aan?

voor een dergelijke wax, met die resultaten, in de grootte van deze verpakking, durf ik de 915 eigenlijk wel GOEDKOOP te noemen..
denk dat hij best mee kan komen met bijvoorbeeld dodo's rubbishboy's juiced edition

om ontopic te blijven.

ik zou hem toppen met een carnauba wax, aangezien je sealant ook op carnauba basis is
denk aan natty's of colli 915 of ieder ander carnauba wax

Is de 915 duurzamer als b.v. de m16 van meq.?Gebruik al een tijdje m21en top ik hem af met m16. En de duurzaamheid is zeker 3maanden voordat deze minder word.Dus ben benieuwd of een andere combi duurzamer is als de m16.

alle carnauba waxen kunnen geloof ik wel over de sealant.

alleen hoevaak doe je een full detail?? als je dit vaak doet, is de sealant vrij overbodig in mijn ogeb

Denk inderdaad dat Aron de spijker op zn kop slaat. Over een Sealant kunnen in principe alle waxen. M21 en M 16 zijn een bekende combi. Persoonlijk zie ik meer in Colli 915 omdat die weer stukken gemakkelijke afneemt dan de M16. Bovendien is ie ook nog eens duurzamer

Op Autogeek is een draadje over de langsthoudende wax/sealant, daar komt de Collinite 845 wel zeer vaak naar voren, ook de combo 845 + 915s schijnt een zeer goede duurzaamheid te hebben.

Maar als je 4 keer per jaar een full-detail doet, dan heeft een sealant weinig nut :weetniet

476S en 915 is ook een mooie combi. 845 en 476S hebben de zelfde ingredienten allene is de 476S een harde variant. wel de tijd hiervoor nemen want tussen het aanbrengen van 476S en de 915 moet minimaal 24 uur zitten

Ik doe hooguit 2x per jaar een full detail op mijn auto, aangezien hij veel binnen staat en niet veel kilometers maakt.De combo 845 +915s lijkt mij ook een super combo die lang houd.Dus ben er eigenlijk wel uit wat ik doe....Mijn verlanglijstje uitbreiden met de 845 en 915s. (en dat verlanglijstje is al zo lang aan het worden8o )

dan zou ik persoonlijk de sealant weglaten (vandaar mijn vraag, en de conclusie van stimpy)

als je niet veel rijdt, en je auto staat binnen, voegt een sealant naar mijn idee weinig toe!

ik denk zelfs dat de 845 zo chemisch is, dat deze een heel groot gedeelte van de nuba sealant op eet

sorry voor de onduidelijkheid:-"
maar inderdaad carnauba, carnauba klinkt alleen zo.... plat.. zo.. officieel, en daarbij een afkorting die vrij veel op DW en AD gebruikt wordt

Dan klopt het niet.... een sealant is synthetisch en bevat in principe geen Carnauba ;) Dat is namelijk een natuurlijk ingrediënt. Maar gaarne niet teveel afkortingen gebruiken, het is al vaker gevraagd, het is verwarrend voor de beginnende detailers onder ons. Er zijn al zoveel termen en producten, als deze ook nog een afgekort gaan worden, dan zien ze helemaal door de bomen het bos niet meer 8o

je hebt helemaal gelijk.. maar eigenlijk kloppen, als je het zo gaat bekijken, heel veel producten niet.

sealant with carnauba (eigenlijk dus een soort van wax??