• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax op en matzwarte Volvo 850?

volvo850

Detailing addict
4 feb 2009
99
55
Op het volvo 850 forum is iemand die advies wil over wax op een matzwarte auto of zeggen jullie doe er gewoon niks op?

Ze hebben het daar over PB exp,maar zou dat niet gaan glimmen hij echt op zou naar een matte afwerking

Swissvax heeft een specifieke lijn producten speciaal voor matte lakken of wraps , dit is de Opaque reeks (hierin zit een specifieke shampoo, cleaner, wax en quick detailer )

En Swissvax voegt weinig toe, pak Born to be Mild van Dodo en je hebt een betere shampoo die ook prima geschikt is voor een matte lak. De Aquartz Reload werkt ook uitstekend zonder glans, en zo kan je inderdaad Polish with Sealant proberen op de matte lak, die is al een paar keer succesvol toegepast, maar ook andere waxen doen het goed, zoals de Supernatural van Dodo Juice.

Lang leve de marketing van Swissvax ;)

volvo850 zei:
Wat is dat voor iets Tim en waar is dat te vinden?

Soepergrover zei:

Hartelijk dank Soeper, maar we mogen toch wel een klein beetje eigen initiatief verwachten van onze forumleden? :weetniet

@Volvo850, we hebben een webshop, mét zoekfunctie. Dus heel moeilijk om erachter te komen wat het is, was het niet. :-p

zuidwest10 zei:
Swissvax is wel moeilijk te verkrijgen en jammer dat er geen sample sizes zijn
Niet helemaal waar, de Opaque wax wordt juist in een klein 50gram potje geleverd, waarschijnlijk omdat je het niet vaak zult gebruiken (tenzij het je eigen auto is natuurlijk).

Ik heb het 50gram potje van de Autobahn in mijn handen gehad en dat is ongeveer 2x zo groot als een Dodo Juice samplepotje, dus prima geschikt daarvoor. De prijzen zijn wel flink hoog, zeker als je kijkt hoeveel wax je er voor terugkrijgt. Maar dat is een afweging die je toch zelf zult moeten maken ;)

Mijn advies voor de 850'er: contact op laten nemen met CC + naar dit forum doorsturen .... leert ie wellicht meer dan alleen de waxfase ( uiteraard geen idee in hoeverre de kennis en middelen nu zijn ) :)

Op zich wel een heel grappig topic dit. We zoeken een wax die GEEN glans geeft.

Toch niet zo heel moeilijk lijkt me. Elke wax is prima. Gewoon opbrengen en lekker laten zitten. Dus niet uitpoetsen.