• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax op PB EXP

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Allen,

Nadat ik ergens op het forum gelezen meen te hebben dat de Meg's Gold Class Carnauba paste wax niet op een Sealant gebruikt kan worden begon ik te twijfelen aan mezelf. (Daarnaast heb ik al gezocht naar het antwoord, maar er staat zoveel info op dit forum :-)^ )

Vandaar deze vraag, klopt bovenstaande?

En als het klopt, kan ik de Meguiars NXT 2.0 dan gebruiken op de PB EXP?

Foto erbij voor de mooi:

3507bd4.webp

rap uit het vuistje, ik zou eerder de goldclass gebruiken den de nxt. Deze laatste heeft,dacht ik, wat cleaners die je EX-P laag wat (kunnen) aantasten/verminderen.

Mijn conclusie bij EX-P (fijn product trouwens) top deze af met een 'pure' carnaubawax. (en ik vermoed dat die goldclass dan wel voldoet).

In de NXT zitten lichte cleaners die je EX-P deels zullen verwijderen.

Kan je beter het alleen bij de EX-P laten.

EX-P is een sealant, en een sealant is een chemische wax. Ik zou het gewoon bij de EX-P laten. Zoals mk-us al zegt: twee laagjes en je hebt een hele mooie standtijd.

Ik zou zelf de EXP een half uur a drie kwartier laten zitten ipv de swipetest. Dus even iets langer laten zitten dan bij een normale wax.

Blij dat Tamer dit aangeeft gezien het feit dat het een sealant betreft; deze zal tijdens de swipe-test al te vroeg aangeven dat ie klaar is om te worden afgenomen.
Als ie zegt: "yeah, neem maar af" .... nog even laten zitten voor de zekerheid.

Oke thanks! Ik had nog niet de moeite genomen (Druk met werk) om de beschrijving op de fles te lezen. Als dit daar al opstaat hoor.

Maar ik ben blij dat ik nu de zekerheid heb :) Morgen m'n eerste test er eens mee uitvoeren! (Morgen avond als het meezit in de show-off)

Aansluitend op de topicvraag: zijn er bepaalde waxes die je absoluut niet op de EXP mag doen? (dan bedoel ik voor een goed effect + standtijd te hebben). Ik zou aftoppen met Natty's Blue Wax van PBW, deze 'klikt' goed met de EXP mag ik hopen of heb ik het hier verkeerd?

Wat met de verschillende Dodo Juice waxen, zijn deze wat te combineren met de EXP van PBW?

Dank voor antwoord (sorry dat ik deze weer naarboven haal maar het was een vraag die spontaan in me opkwam dus stel ik hem maar ;)).

Pure waxen zoals die van Dodo en bijv Natty's gaan perfect.

Sommige waxen hebben naar het schijnt licht reinigende mogelijkheden (milde polish/cleaner), wat minder ideaal voor je sealant is, denk bijvoorbeeld aan Collinite 845, Meg's NXT.

845 heeft geen cleaners naar mijn weten, maar zit boordevol oplosmiddelen, en die kunnen de EX-P aantasten ;) Maar 845 kun je sowieso beter stand-alone gebruiken, die heeft een lange standtijd.

Kijk, iets met McShine, een klepel en een klok...:rules

Ergo: 845 is niet ideaal voor sealant of glaze. Sealant OK, omdat 845 van zichzelf inderdaad al een lange standtijd heeft, maar het is dus ook minder goed voor je glaze? Kun je dan beter 476 gebruiken, mocht je toch bij Collinite willen blijven?

Ik gebruik 845 op de EX-P maar dat heeft weinig zin zie ik hier.. In een ander topic is de 845 op de EX-P juist weer wel aangeraden. En ik heb ook nog een Sonax paste wax en een Meguiars Gold class paste wax.

In het kader van eerst de "oude" spullen op maken voordat ik iets nieuws aanschaf.. Heeft het zin bovengenoemde op de EX-P aan te brengen?

Als het op "moet", lekker smeren. ;) Als ik alles juist gelazen heb dan is #845 langer wat betreft standtijd, dan zou ik die dus eerst doen en dan EX-P.