• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax, sealent adviseren jullie na polijsten?

Melanie

Detailing rookie
22 apr 2020
11
15
Welke wax, sealent adviseren jullie na het polijsten? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? (Zwarte auto)

Ik heb het liefst dat de auto egaal opdroogt en niet nat blijft (druppel effect) .
 
+1 voor de Zoekfunctie. :)

"Welke wax?"-topics zijn er al ENORM veel en bij elk topic is de conclusie: Dit is een hele persoonlijke smaak.

En by the way... Een auto met beading (druppels/parels) zal juist NIET drogen. ;) De onbeschermde auto's van de buren zal opdrogen.
 
  • Leuk
Reactions: Xsara Coupe
Sorry dat ik je een beetje uit je droom moet halen, maar door een Wax, sealant of zelfs een coating ga je niet kunnen verhinderen dat het water in druppels opdroogt op de lak na een regenbui.
 
Zelfs coatings met goede sheeting moet je ook daadwerkelijk zelf nog gaan sheeten met een vaste straal. ;)

Water wat blijft staan op de lak door beading/druppels, of het nou na een regenbui of wasbeurt is, zal vervuiling vasthouden en uiteindelijk verdampen. Dit resulteert in een droge, maar vieze auto.
Al heb je de meest bizarre coating die water afstoot, hij kan het niet letterlijk van je auto af gooien. Zwaartekracht blijft baas. :p

De term "Nano" wordt overal op gesmeten en zegt ook maar bar weinig.


Ik denk dat velen het met mij eens zullen zijn als ik zeg;

Schaf de hufterproof-wax "Collinite - 845" aan. Breng deze flinterdun/bijna onzichtbaar aan met een Monello - Disco Rosso/Nerro/Dippio. Doe om de paar minuten een "Swipetestje" om te kijken of je hem kan gaan uitwrijven met een MF-doek zoals de Monello - Peluche Verde of Bianco.

Simpel, goede bescherming, klaar. ;)
 
Sterker nog, er zijn veel coatings (met en zonder “Nano”) welke veel last hebben van waterspots waar 95% van de waxen en sealants dit niet hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407