• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax/spul voor blauwe auto?

Arjen

Detailing rookie
31 okt 2009
21
0
Hallo,

Sinds kort heb ik een andere auto .. een leon FR uit 2005.
De kleur is blauw, alleen het is GEEN metallic lac ...

http://link.marktplaats.nl/351913325

(het is niet DEZE auto, maar wel dezelfde kleur)

welke wax/spul is dan goed?

Zelf heb ik het volgende nog: (meeste spul is nog niet eens gebruikt)

Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml
Dodo Juice Born to be Mild shampoo - 250ml

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
Meguiars Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml

Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Misschien zit hier nog wat tussen, of kan ik het beter verkopen en ander spul halen? heeft iemand tips? thanks! $$)

-edit-

En zit er ook iemand in friesland/nh die voor een klein prijsje een auto kan polijsten?

1 - wat wil je er maximaal voor uitgeven
2 - ga je de auto veelvuldiger in de wax zetten of eens in het half jaar

ZOveel mensen, zoveel wensen, maar een aanrader zou kunnen zijn: Natty's Blue a €18,99 voor een pot van 235ml
Stapje verder is de Dodo Juice - Blue Velvet a €449,99 voor een pot van 250ml,
of de Dodo Juice - Purple Haze a €449,99 voor een pot van 250ml
Is een stapje duurder maar een waanzinnige wax ( en die nog eens super lekker ruiken :love )

Kan er nog wel 25 opnoemen, maar dit zijn de veelgebruikte en geliefde waxen die goed betaalbaar zijn ( kan je ook doorlinken naar en wax van €1900, maar dat is niet de bedoeling denk ik zo ]d~^ )

Hoeveel ik wil uitgeven valt over te praten 8o 449,99 euro? :lol
Dodo Juice - Blue Velvet lijkt me wel een goeie optie.

En het huidig spul wat ik nu heb, dat is niet zo super? dat kan ik beter in de verkoop zetten .. de 3 stappen plan en de wax enz?

En ik ben van plan om 1x in de maand/2 maanden auto in de wax te zetten

Kijk anders HIER even, staat hele stappenplan uitgewerkt voor de handmatige gebruiker :)
Is even leesvoer maar scheelt wellicht weer vragen ( of juist meer HAHA )
Is geen afwimpeling maar zo doe je weer wat op ( zo veel te ontdekken )

ja had ik al doorgelezen...
ik ga zoiezo mijn auto kleien, en dan de 3 stappenplan denk ik........!

Heeft het nut om echt een wax te zoeken voor een blauwe kleur?
Zit hem voor 80% tussen de oren denk ik.

Zelf heb ik een tijd geleden ook zitten twijfelen of ik een kleurgerelateerde Dodo Wax of een universele Dodo Wax zou nemen voor mijn Robijnrode Altea XL.
Ik heb toen uiteindelijk voor de Universele gekozen, namelijk Dodo Juice Hard_Candy hard wax 250ml €40,98 en Dodo Juice Rainforest Rub 250ml €40,98

Heeft er al eens iemand het verschil tussen een kleurgerelateerde wax en een universele wax getest? Volgens mij ga je het verschil niet eens zien.

Nog enkele leuke maar duurdere universele waxen:
Dodo Juice Supernatural 2.0 wax 200ml €92,94 of de luxere versie Dodo Juice Supernatural 2.0 wax hardwood refillable 250ml €134,99
of deze is ook heel leuk: Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax 2x227ml €159

Ik heb een tijd geleden met Patrick en Dennis wat Dodo waxen op mijn knalrode motorkap getest, waaronder Supernatural, Blue Velvet, Purple Haze Pro en Rubbish Boys Juiced Edition.

Het gedeelte wat met Blue Velvet was gedaan was zichtbaar donkerder! Helaas geen goede foto van gemaakt.

Op een donkere auto zal dit hoogstwaarschijnlijk niet zichtbaar zijn, maar de kleurstof is er wel.

Ik heb twee blauwe auto's. En gebruik Blue Velvet en Supernatural 2.0. In de Blue Velvet zit inderdaad kleurstof!

@Jim: wellicht niet specidiek blauw, wellicht wel nuanceverschil tussen donker en licht ( mag tussen de oren zitten )
@Patrick: moet je nagaan wat de panelpotjes straks moeten gaan opleveren :lol

Nog ff snel een vraagje, de lak van mijn auto ziet er nog goed uit.

Is het dan slim om het volgende te doen:

Stap 1:

Wassen (Meguiar's NXT Generation Car Wash Shampoo - of Dodo Juice Born to be Mild)

Stap 2:

Kleien (Meguiar's Smooth Surface Clay Kit)

Stap 3, 4 en 5:

Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Meguiar's Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
Meguiar's Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml

Of kan ik net zo goed alleen mijn auto wassen, kleien en in de wax zetten? (dus de mequiers 3 stappenplan overslaan)

Iemand tips??

anders verkoop ik het mequiers spul en haal ik een blue wax

Ja dat 3 stappenplan van mequiers is toch ook een polijst?
Dan kan ik beter dat allemaal doen...... toch? :o