• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax te kiezen

Jaime

Detailing trainee
15 mrt 2014
22
45
Ede
Ik heb +- 3 maanden geleden mijn golf gepolijst met de machine omdat hij eerder roze/wit was dan tornado rood.
Sins dien was ik hem om de 3 weken om zo te voorkomen dat het weer gebeurd, ook heb ik diverse waxen geprobeerd om het wit worden tegen te gaan.
Wat ik zoal gebruikt heb aan waxen zijn vloeibare van Valma en cartec, namelijk de valma beauty wax, autowax+ carnauba en cartec.
alles glom wel maar niet al te lang tot ik vandaag van een collega zijn wax mocht gebruiken een vaste wax namelijk smart concours.
De golf glimt als een nieuwe dus hier best tevreden over maar zoals altijd ga je zoeken op het grote internet en lees je allerlei verhalen.
Nu zit ik te twijfelen om deze wax te kopen of van chemical guys XXX Hardcore Paste Wax.

welke van de 2 is nu de betere keus voor mijn golf? of ....?

Of als je een makkelijk verwerkbare wax zoekt met een lange standtijd kijk je eens bij de collinite 845.

Als ik jou was zou ik eens het stappenplan handmatig en machinaal doorlezen. Daar zijn mooie en goede adviezen te vinden betreffende waxen. Wat zoek je precies in een wax is een goede vraag om jezelf te vragen.

Precies. Wat IbizaSigno zegt: Wat zoek je precies in een wax?

Een wax of sealant zorgt er inderdaad voor dat je tornado rode auto beter beschermd is tegen het verkleuren. Maar beter is nog steeds geen 100% bescherming, zo'n laagje wax is superdun en zal niet alle UV stralen filteren. Een blanke laklaag is veel dikker en beschermt logischerwijs ook veel beter. Vandaar dus dat je geen superverwachting moet hebben van de bescherming van een wax: Je auto kan altijd verkleuren als de auto in de zon staat. Bijhouden blijft 'helaas' dus een must.

Verder komt de glans voor een groot deel, zeg maar 90%, van de voorbereidende stappen. Het wassen, het polijsten, het voeden van de lak met een glaze. De wax is een kers(je) op de taart. Wel heeft de ene wax meer / andere oliën of 'was-bestandsdelen' dan een ander, waardoor je tijdelijk een subtiel verschil in glans kan zien.
Zoek je een alternatief voor de Smartwax concours, dan zou je in die prijsklasse kunnen kijken naar bijvoorbeeld Monello Ibrido. Chemical Guy's XXX zou ik persoonlijk links laten liggen, andere waxen vind ik beter in die prijsklasse. Zoals de Collinite 845 die Ric325i hierboven aangeeft of Poorboy's World Natty's (Blue of Red).

• Leuk
Reacties: IbizaSigno
Wat ik precies zoek in een wax is dat hij +- een week of 3 a 4 vier goed zichtbaar blijft dat deed de valma wax niet deze was na max 2 weken al weer verdwenen.
Ik was de auto ziezo om de 3 a 4 weken dus een wax die 6 maanden of meer blijft zitten is niet echt noodzakelijk.
Ik las in de link van ibizasigno dat ik dan dus beter voor een carnauba wax kan kiezen(waxen doe ik handmatig).
Een sealend heb ik nog nooit gebruikt maar als het ik zo lees geeft die de extra bescherming?
Voor het wassen gebruik ik quick and shine.
Het bijhouden van de auto vind ik overigens geen straf maar juist leuk;)

En dan nog iets zijn er in de omgeving Ede/arnhem nog winkels waar je naar toe kan gaan voor eerlijk advies en de producten lijn vrij groot is?

Wat betreft de wax zou ik eens kijken naar de Poorboys World Natty's wax. Wil je iets meer zou ik gaan voor een wax van Dodo Juice, deze zijn ook verkrijgbaar in probeerverpakking. De zogenaamde panelpot. Een winkel waar je advies kunt krijgen? Carclean.com :lol

Nou voor het eerst een bestelling gedaan bij carclean eens kijken hoe het bevalt.
Ik heb zo'n probeer potje besteld van dodo juice en een glaze van poorboy's en nog wat ander spul.
Jullie horen mijn bevindingen aangezien ik binnenkort mijn motor onderhanden ga nemen