• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor mijn rode BMW?

johnsdale

Detailing addict
4 jan 2010
189
62
Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere wax, nu gebruik ik NXT 1.0 maar wil graag iets
ander proberen.
Ik zat zelf te denken aan Colinett wax no.845.
Wat raden jullie aan voor mijn rode BMW??

Alvast bedankt!

John.

Collinite is een prima wax om de winterse periode door te komen. De meeste forummsers gebruiken het dan ook daar voor.

De receptuur van 845 en 476S is min of meer gelijk, alleen 476S is een paste wax en daardoor iets duurzamer en zuiniger.
Collinte 915 is mijn favoriet omdat ik daar het idee heb een mooiere diepere glans te zien ( op een donkerblauwe wagen)

Voor een Rode wagen zou je, als je iets moois wilt proberen eens de Orange Crush (zacht) of Banana Armour (Hard) van Dodo Juice kunnen proberen. Allebei erg fraai over een warme kleur

Bedenk wel dat 95% van de glans word bepaald door de voorbereiding. (kleine cleanen evt polijsten)

Bedankt voor je antwoord!
Het 'echte' cleanen komt van de zomer weer ;)
Ik zoek nu een wax die lekker lang blijft zitten en die ik voor de zomer en winter maanden kan gebruiken.
De Orange Crush lijkt me wel wat.. maar wat een prijs :schaam

Qua standtijd is Collinite de meeste merken de baas.

Dodo waxen zijn inderdaad niet goedkoop maar ze horen wel thuis in het topsegement.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Staight 8 ( 8 mini potjes ) of de zelfde optie met 4 harde of 4 zachte waxen. Weet niet direkt hoe die heten maar je vindt ze ookin de webshop.

Er zijn ook combi's van Lime prime light en 2 waxen ( rond de € 32)

Oke, stel dat ik deze koop Dodo Juice Lime and Warm Test Tube.
Is die Dodo juice lime dan tervervanging van stap 1 of 2 van meq?

step 1 van megs is een cleaner,
step 2 van megs is de polish (eigenlijk een glaze)

limeprime is een cleaner/glaze, de glaze is beter, de cleaner doet het ook GOED.

het hangt per auto af, maar ik zelf pak liever limeprime dan step 1 / 2, dus ja, hij vervangt ze beide,
en ja, deze is ZEKER evengoed (bij machinaal gebruik een stuk beter, gezien je er een deel correctie mee kan maken)

Die testtubes van Dodo met 4 harde of vier zachte panelpotjes heten "Hard Four" en "Soft Four" en kosten 29,99. Daar zit dan geen Lime Prime (Lite) bij.

IK vind voor een rode lak ook de Natty's Paste Wax RED een goede. Houdt misschien iets minder lang dan de Collinite, maar brengt wel makkelijk aan.

O, en wil je een stapje hoger (en helaas ook duurder) maar wel duurzaam, dan kun je nog kiezen voor de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang. Hij is nu in de aanbieding voor € 30,49 (ik weet het, het is niet te geef:schaam ), maar hij heeft een erg goed resultaat, zie ook de recensies bij dit product.

Heel veel succes met je keuze en bedenk wel: Ook de Natty's of de Liquid Insulator wax is al een heel goede keus!

Oke, bedankt.
Ik ga toch voor de Dodo Juice Lime and Warm Test Tube.
Welke pad kan ik hier het beste voor gebruiken?
En nog een vraag, wat is Natty's? Dit vind hij niet op de cc site.

Orange Crush is een fijne wax!
Inclusief Lime Prime en Banana Armour (dus de warm test tube) bleef dit bij mij
zeker 2,5 maand zitten! Zelfs nu is de beading nog een beetje aanwezig, al wordt
het nu wel tijd voor een nieuw laagje. Af en toe een boost Red Mist doet ook wonderen.

Je zal iig geen miskoop doen ;-)

Dodo Juice waxen zijn niet ontwikkeld i.c.m. EX-P dus misschien zit de hechting tussen die 2 niet zo lekker.

Ai ... :roll

* rent naar de schuur *

Nee, gelukkig. Er ligt géén plasje Dodo SN naast / rond de scooter.

Gister ook de SN óver de PB EX-P gezet.

:lol

Het kan zeg ik, niet dat het zo is. kan ook te maken hebben met wastechniek (teveel shampoo) of teveel snowfoam of gewoo door de wasstraat gooien ;-)

En als ik het in deze volgorde doe is dat dan wel goed? Of mis ik iets waardoor hij net wat rode word?

Wassen - Dodo Juice Sour Power gloss
Kleien - Meguiars Smooth Surface Clay Kit
Cleanen/polish - Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze (welke pad?)
1e laagje wax - Dodo Juice Banana Armour hard wax (welke pad?)
2e laagje wax - Dodo Juice Orange Crush soft wax (welke pad?)