• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax voor te onderhouden?

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
binnekort ga ik mijn auto poetsen, alles er op en d'r aan. Maar ik vraag me af welke wax ik moet gebruike nadat ik hem gewast heb, dus om hem te onderhouden? (was de auto 1x in de twee weken)
 
Ach, zoveel mogelijke keuzes en bijna allemaal zijn ze goed...

... zolang ze voldoen aan JOUW eisen. Dus: wat verwacht je van een wax?
-qua standtijd
-qua prijs
-lekker geurtje van belang?
-verwerkbaarheid
-...

De verschillen in de verschillende kenmerken maken een wax (of sealant). En de keuze is nogal persoonlijk.


(bij-de-weg: het is 'gewassen')
 
Het beste antwoord op alle vragen is al gegeven ergens op dit forum.
Neem vooral de tijd om te lezen. Probeer de vragen en antwoorden te vergelijken.

Er zijn shampoo's met wax erin, maar die zijn niet in staat om achteraf een waxlaag op te bouwen.
Dat geldt ook voor spay's.

Veel plezier met lezen.
Als er dan nog vragen zijn, laat maar komen ....

Hans
 
Er is maar één goede wax, de rest is echt rotzooi en moet je niet aan beginnen. Koop gewoon de Swissvax Divine en je bent klaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Geintje hoor! Er is erg veel info te vinden over verschillende waxen. Wat vind jij belangrijk? Kies je voor een maximale bescherming, dan zou een sealant een goed keuze kunnen zijn. Wax je je auto wat vaker en je gaat voor glans, dan zou je bijvoorbeeld voor één van de Dodo waxen kunnen kiezen.
 
De Dodo's blijven ongeveer 3 maanden zitten, goeie wax en goeie standtijd!