• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor warme(re) dagen?

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

De afgelopen dagen is het best warm. Zelf doe ik de auto altijd buiten en schaduw is helaas schaars. Betekent dat de lak, zeker zwart, snel erg warm wordt. Om de auto toch te kunnen voorzien van een waxlaagje zo nu en dan vroeg ik mij af welke wax(en) geschikt is/zijn om met de huidige temperaturen te verwerken. De waxen van Dodo Juice in ieder geval niet heb ik gemerkt. De Auto Finesse Temptation lukt nog wel goed maar dan moet je per paneel werken en niet te lang laten zitten.

Wie heeft er nog meer suggesties?

Ik wax altijd in de schaduw of binnen, maar ga er vanuit dat waxen die niet echt curen of een heel lange cure tijd hebben, (zoals Swissvax en PCW) minder problemen zullen opleveren.
Voor SV Shield wordt zelfs aanbevolen deze na het curen en uitbuffen, nog lekker een paar uurtjes in de zon te laten bakken.

Wat betreft panel voor panel, ik doe dat met bijna iedere andere wax.

kan je niet beter wachten dan tot een uurtje of 8 savonds? Dan is het weer nog lekker maar geen felle zon meer. Lak kloet wat sneller af. Zo doe ik het wel tenminste. moet zeggen dat ik dodo juice weleens in de warmte heb gebruikt maar dat ging mij redelijk goed af.

De waxen van PCW doen het goed in de zon, maar bv ook de eerder genoemde Swissvaxen of de Wolfgang Fuzion...

Ik heb Natty's blue wel eens gebruikt op een donkerblauwe lak vol in de zomerzon. De verwerking was geen probleem. Verder zijn Wolfgang Fuzion en Blackfire's Midnight Sun ook makkelijk te gebruiken (maakt niet zoveel uit hoe lang je ze laat zitten). Op een donkerrode lak in zomerse omstandigheden heb ik ook collinite 845 gebruikt: Als je die per paneel dun opbrengt en dan afneemt binnen 5 minuten is dat ook geen probleem.

Ik heb met de Natty's blue idd ook nog nooit problemen gehad bij het afnemen in volle zon. Wel geregeld swipetesten, maar laat zich altijd makkelijk afnemen!

Misschien is Reload een optie.
Opsprayen en meteen afnemen. Kan eventueel ook op een natte auto, dus kan je mooi combineren met het drogen van je auto na het wassen ;-)

Geen wax maar werkt wel goed: Reload. Opspray heel even wachten en weer afnemen. Werkt perfect, heb het v.d. week ook bij de focus gedaan zonder problemen.

afgelopen weekend
me pa zijn auto en de Dodo juice Rainforest rub gezet
in de volle zon

Rondje auto gedaan inwaxen
Swiptest gedaan was gelijk goed :)_[] :-)^
Dus uitwrijven

Geen elke moeite met deze stappen gehad

@ibizasigno-spijtig voor jou maar ik ken je niet goed genoeg om dit te delen met je de specs kan ik je wel geven
Mitchell and King wax
High Yellowish
60% carnauba
Crystal Jar
Geur kaneel
Enclosure Timberbox(openhaard spaanders:-d )
Naam ADdikti

en dr is slechts 1 enkele sample beschikbaar gesteld door mijn en deze persoon is OOK eigenaar van een Crystal Jar:-)^

MVG J aka ZW10 aka AD

@ zuidwest10: ik was in de veronderstelling dat je je eigen wax gebrouwen had.

@ mk-us: vorige week wilde ik de Blue Velvet aanbrengen op de motorkap maar die gaf allemaal vlekken, vegen en andere kringen. Nu moet ik er bij vermelen dan mijn panelpotje Bv wel wat begint te korrelen, weet niet of dat nog iets uitmaakt?