• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax

Als we het toch over enkel Collinite hebben, waarom dat niet dé wax van de gloriejaren uit het begin der tijdperken van de Detailing?

Meguiar's M16. Ondergewaardeerd, leest er niet meer veel over maar vind ik zelf vergelijkbaar met de 845/476 qua standtijden e.d. Moet zelf ook nodig deze weer aanschaffen, maar eerst de oude wax opmaken,...

915 is wat lastig om de juiste cure tijd uit te vogelen en breng je snel te dik aan... 845 is heel gebruik vriendelijk

Voor een beginner is de 845 het meest gebruiksvriendelijk, die kan je zelfs machinaal aanbrengen.
En het is een topper qua standtijd, gebruik hem zelf naar grote tevredenheid ook op boten.
Toevallig verleden maand nog een bootje gepolijst en in de 845 gesmeerd.

HTK8s7c.webp

Bijlagen

• HTK8s7c.webp
    HTK8s7c.webp
    114,5 KB · Weergaven: 77
ziet er netjes uit
zal ik met de 845 of 476 ongeveer en half jaar halen?zit met purple haze op ongeveer 4 maanden met glaze er onder,zonder glaze misschien iets langer

Ik heb het zelf nooit over een tijdsbestek wat standtijd betreft.
Een tijdsbestek m.b.t. standtijd is namelijk van veel factoren afhankelijk, zoals hoeveel km je rijdt, in wat voor een omstandigheden en hoe vaak wordt de auto gewassen, waarmee, etc.
Ik houd het zelf liever op kort, medium en lang, en dan schaar ik de 845 onder een wax met een lange standtijd.
Bovenstaande boot heb ik eerder in de 845 gezet en daar was op zout water nog steeds bescherming zichtbaar na een jaar.
Maar dat zegt niets over hoe de wax het op een auto doet.

...en dat vermoeden kan ik bevestigen. Ik heb hier Supernatural 2.0 staan, en de drie Collinites. Ook vaak genoeg gebruikt op onze 2 auto's.

Supernatural, de naam zegt het al, staat erom bekend dat het gebruik maakt van alleen (de beste) natuurlijk ingrediënten. Mooie wax, maar qua standtijd niet zo duurzaam als een hybride Collinite 476. Daar zit toch wel een maandje of 2 verschil in. Wat je wel als verschil ziet bij bijv. afspoelen is dat Supernatural merkbaar sneller sheeting gedrag vertoont.

Verder zijn het prima waxen. De Dodo's hebben wel lekkere geurtjes, wat het aanbrengen zelf wel wat leuker maakt. Ook hebben de Dodo's leukere namen en verpakkingen.

Heya Peeps,

Wat een lang verhaal is dit inmiddels geworden. Ik snap niet waarom jullie allemaal van die dure waxen gebruiken en een lange standtijd beweren en daar ook nog is 100% achter staan zonder alles geprobeerd te hebben.

Ik heb de reacties zo is aan zitten kijken en zag vreemd genoeg geen foto's om de beweringen te steunen, dus ik heb zelf maar is foto's gemaakt van mijn auto.
Ik heb de volgende stappen gemaakt voorafgaande aan het opbrengen van de beste én goedkoopste wax die er tot op heden op de markt is;

Wassen:
Monello - Lavare Shampoo
Monello Thick Mitt
Monello - Microfiber wash mitt.

Senza Aqua drying towel

Kleien:
Monello Dolce Verde Klei
PB Spray&Wipe

Polijsten:
Dap900 + Monello Raffini Geel
Monello Veloce

Ontvetten:
Gyeon Prep

Glaze:
Lime Prime (cleaner glaze)

Na de juiste voorbereiding heb ik als laatste een wax aangebracht die de standtijd van een dure hybride als een lachertje wegzet.

De wax behoeft geen applicator, je kan de wax simpelweg met slechts 2 vingers aanbrengen!

De beading en de sheeting zijn gegarandeerd 9 maanden 100% aanwezig zonder enig teken van vermindering bij elk gebruik mogelijk.

Vele wasbeurten, veel km's rijden of in een sterk vervuilde omgeving rijden of stallen maken geen verschil.

Deze wax, die alle andere waxen/sealants/coatings teniet doet, is nog makkelijk verkrijgbaar ook. Voor de gemiddelde prijs van €3,05 is hij af te halen bij o.a. de betere DetailingShops en AutoShops en altijd op voorraad.

Wanneer je, en dat zullen jullie gaan doen na deze klasse-review, de wax in bulk afneemt daalt de PPP (prijs per pot) enorm!

Ter verduidelijking; Ik heb mijn auto op 2 september 2014 behandeld en vanmorgen, zo'n 11 maanden later, weer is gewassen.

-

--

---

----

-----

------

--------

------

-----

----

---

--

-

SuperWax%20Sudocrem_zpsdxxemsxs.webp

En je hebt nog nooit zo'n zachte handen gehad na het waxen:-D
Maar serieus, ik denk na dat hele verhaal gelezen te hebben dat je op de proppen komt met Collonite/Finis-Wax/FK1000P, maar nee......

Naja, even on-topic dan; Ikzelf gebruik de Collinite 845 en zet deze meestal op in 2 lagen. Dit blijft inmiddels al zo'n 3 maanden een dikke beading geven en zo ook bescherming. Wassen is supersimpel hiermee. Ik verwacht ook dat de 845 voorlopig ook nog wel blijft zitten. Dit baseer ik op de vele gebruikerservaringen van anderen en het feit dat de bescherming op mijn auto na 3 maanden niet veel minder is als bij het opzetten.

Ik kan echter geen mening geven over andere producten omdat ik deze niet heb gebruikt. Zou ook niet weten waarom, de Collinite bevalt mij uitstekend! Het enige wat ik zou willen proberen is een sealant omdat ik hier van verwacht dat dit een stapje beter is als een wax. Als ik daar een keuze voor zou moeten maken is het, wederom door de vele gebruikerservaringen van anderen, de Poorboys EX-P.

Over beide hoor ik veel goede berichten. Zo heb ik dus de Collinite 845, maar hoor dat de 915 zelf nóg beter is.

'Greetz

Knap dat dat potje die auto zomaar in een ander merk kan veranderen,... :-D Begrijp sowieso al niet waarom je een potje van het Kruidvat á €6,49 wat met name geschikt is voor baby's en heel het gezin of andere doeleinden op je auto gaat smeren. Totaal niet relevant in dit segment lijkt me. Zelf heb ik de Ibrido staan in alu pot. Ook tal van andere waxen geprobeerd. Volgens mij de 50x smeren allang gepasseerd met de Ibrido en ben zo'n beetje op de helft van het potje. Dure wax of niet,... Zeg eens 50€ voor een pot wax waar je 50 keer je auto mee doet is een euro per keer,... Vind ik niet raar. Die euro redt je al niet eens als je hot-wax uit de wasstraat wilt hebben,...

Maar ja ik zie zelf veel te veel Collinite langskomen afgelopen tijd,... Dat is nou ook weer geen jippie ja jee wax hoor, maar dat is mijn mening, je moet een beetje feeling met je wax hebben vind ik. Collinite wordt wel erg aangeprezen op het moment alsof er niets beters is,...

Ik laat de keuze over aan de topicstarter.

Geachte Jeroen,

Met alle respect, maar ik moet je reactie écht meerdere keren lezen om er lichtelijk iets van te begrijpen. En eigenlijk dan nog niet. :-D

Ik begrijp bijvoorbeeld datf je de clou van mijn grap niet had begrepen, of juist wél?

Sudocreme word gebruikt bij een rode en/of kwetsbare huid en dit heb ik uiteraard niet op een auto gesmeerd?

Jij poets zo'n 100 auto's met een wax t.w.v. €115,- ofso, dus dit kost jou maar een euro per keer?

En Collinite is over het paard getild, het is namelijk niet zo'n goede wax als word beweerd en geloofd?

Mijn eerste bericht was simpelweg een grap omdat er zoveel verschillende meningen zijn over zoveel verschillende waxen.
Mijn tweede bericht was daarentegen wél bedoel als reactie en het delen van mijn ervaringen.
Mijn derde bericht, deze, was bedoeld om uit te vinden wat jij nou precies duidelijk wilt maken.

Collinite word inderdaad veel aangeprezen. Niet omdat er niks beters is, maar wel degelijk om de prijs-kwaliteitverhouding. Het zijn nou eenmaal uitstekende waxen voor een nog betere prijs.
Je kan inderdaad ook een wax van ruim 100 euro aanschaffen, maar dit is voor velen een onnodige uitgave omdat het grootse resultaat in verband staat met de juiste voorbereiding.
DIT is, onder andere, waarom Collinite veel voorkomt de laatste tijd.

Maar, nogmaals met alle respect, begrijp ik je reactie niet helemaal.

Greetz

Begrijpelijk lezen is toch niet moeilijk? Gewoon rustig lezen kan een ieder het wel begrijpen,... Zie daar geen moeite in,...
En dan nog om een compleet onzin bericht te plaatsen slaat ook nergens op en begreep jou clou heus wel, maar misschien een ander niet.

Ook dat bericht is niet helemaal correct te begrijpen hé ;)

Jeroen;n427834 zei:
Maar ja ik zie zelf veel te veel Collinite langskomen afgelopen tijd,... Dat is nou ook weer geen jippie ja jee wax hoor, maar dat is mijn mening, je moet een beetje feeling met je wax hebben vind ik. Collinite wordt wel erg aangeprezen op het moment alsof er niets beters is,...

Ik laat de keuze over aan de topicstarter.
Vaak komen er mensen op het forum die hun auto netjes willen krijgen om advies vragen. Veelal willen ze een DAP setje aanschaffen icm een hele reeks artikelen waardoor de eerste aanschaf toch op een flink bedrag uitkomt wat kun je dan beter adviseren dan bv een 845 welke met geen ervaring makkelijk te verwerken is met een stevige standtijd en ook nog goed te betalen valt.
Zou jij een beter alternatief hebben in die prijsklasse?

Imho is bv een Collinite 915 zeker wel een top wax maar goed zoveel waxen zoveel meningen...

Ergo: als je sudocrème smeert op een groene Honda met ronde koplampen, krijg je een zwarte Honda terug met hoekige koplampen.

Én ook nog eens zachte handen...

Ik ben om. :-B