• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wemelingen na het polieren

pol121

Detailing trainee
16 nov 2015
17
47
Hallo,

Ik gebruik volgende producten : Festool MPA 5000 Speed cut , MPA 8000 , MPA 10 000

En ik gebruik een polier machine , met schapenwol/ en ook met zo een MPA 5000pad of MPA 8000 pad etc

Dus als eerste was ik elk stukje van de auto en met klei verwijder ik alle tikjes ervan

Er waren redelijk grote krassen in de auto , in de deuren en op de kapo,
Dus met de MPA 5000 en schapenwol , begon ik met lage snelheid eerst endan hoge snelheid te krassen eruit te polieren , die grote krassen waren uiteindelijk er allemaal perfect uit , wanneer je de auto buiten stelt
dan ziet hij er perfect uit , maar wat ik elke keer heb is dat hij vol wemelingen is wanneer de zon erop schijnt ,

Wanneer er gewoon daglicht , is alles perfect , pas als er zon op schijnt , super veel wemelingen
De vraag is nu : Hoe kan je ooit die wemelingen eruit krijge nu en wat was mijn fout tijdens het polieren

Misschien omdat de machine snelheid te hoog stond ofzo , maar als ik ze op lage snelheid polier gaan de krassen er niet uit

Dat zijn dus wat we noemen "hologrammen"...
De manier om daar vanaf te komen is óf steengoed worden met een rotary (neem aan dat je roterend polijst) óf finishen met een D/A (Dual Action) machine... Ik zou voor de tweede optie gaan!
Door daarmee met een finishing polish en pad nog een keer na te polijsten verdwijnen de hologrammen en krijg je een mooi eindresultaat. Ook in de zon!

En Let op. Polijsten met wol is het meest grove wat er is, op een klinker (kassei) na.
Het zijn inderdaad hologrammen die je ziet.
Advies van hierboven is helemaal correct.

Hologrammen zien er zo uit, dus ik denk ook dat het daarover gaat...

hologrammen.webp

dus de oplossing is:

De manier om daar vanaf te komen is óf steengoed worden met een rotary (neem aan dat je roterend polijst) óf finishen met een D/A (Dual Action) machine... Ik zou voor de tweede optie gaan!