• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wet sanding

Ziet er inderdaad uit als sinaasappelhuid. Spijtig, maar mogelijk te herstellen.
Ik zou ook zeer voorzichtig voor Denim pads gaan. En ontzettend de tijd nemen.

Dank voor de goede foto's. Mooie auto.
 
Meer fruit eten mannen

Naar mijn mening gaat de getoonde lak (zeker die van Jansen) meer de richting van wrinkle op
Gaat om spanningsverschillen in de laklagen tijdens en kort na het aanbrengen
Dan kan je niet uitgaan van een vlakke onderlaag en heb je dus meer risico op door de toplaag heen gaan
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Vraag mij dan nog steeds af wat nu precies de vraag/wens is. :p

Echter blijf ik het resultaat niet mooi vinden, het glimt gewoon niet zo goed.
Nu zag ik laatst iets voorbij komen wat misschien een oplossing zou bieden, wet sanding.

Veel orange peel of niet, ik ben van mening dat je een clear coat toch wel een bepaalde hoogglans kunt geven. Zelfs als de onderliggende kleurlak weinig reflectie laat zien. Denk bijv. aan auto's met een unilak (en eventueel clear coat). De kleur leeft na polijsten weer wat op en er komt een glasachtige laag op de lak te liggen, terwijl de lak weinig reflectie heeft.

Kunnen we er een feit van maken dat je het polijsten een goede kans hebt gegeven?

NEE - Dan middels meerstaps polijsten tóch die hoogglans proberen te krijgen.
JA - Dan is één van de volgende stappen eventueel orange peelen, maar ik zou dan eerst uitzoeken waarom je de clear coat niet tot voldoende hoogglans krijgt, welke lak(ken) er op de auto zitten, hoeveel lak, etc.
 
Wat ik graag zou willen is dat hij net zo glimt of reflecteert zoals mijn Audi dat doet(deze heb ik nog niet eens onderhanden genomen sins aankoop! Komt over een paar maanden).
Ook krijg ik deze 944 niet zo mooi als mijn vorige rode 944.

Dus dat is wat ik wil en mijn wens zou zijn, misschien ben ik ook niet goed genoeg met de DAP dat zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn of zijn mijn pads niet geschikt voor het geen ik wil bereiken!
Ben er vrij nieuw in wat betreft het polijsten maar heb wel het stappen plan gevolgd hier op het forum.

Heb even een foto bij gevoegd van de Audi en de rode 944 dan krijgen jullie een idee van wat ik graag ook wil met deze Porsche.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen en willen helpen!
 

Bijlagen

  • DSC_0138.JPG
    DSC_0138.JPG
    283,7 KB · Weergaven: 153
  • P1050949.JPG
    P1050949.JPG
    395,7 KB · Weergaven: 171
Als ik de 3 auto's vergelijk dan zie ik weinig verschil. Allemaal glimmen prima, zeg maar. :)

De rode 944's vond ik enorm opleven qua kleurwarmte en een glasachtige glans. De 944 op jouw foto's ook! ;)

Ik denk dat je het polijsten nog eens moet proberen. Nogmaals, wetsanden of denims doet men normaliter om dat beetje extra te krijgen wanneer de lal verder in goede staat is. Gaan orange peelen omdat de glans niet voldoende is, dat vind ik dan wat drastisch of zelfs zonde.

Waar kom je vandaan? Misschien is er iemand in de buurt die je wilt helpen.
 
Als je wilt dat de auto glimt, kan je ook frituur vet gebruiken.

Het fenomeen waar we hier naar streven is “glans”
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Als ik de 3 auto's vergelijk dan zie ik weinig verschil. Allemaal glimmen prima, zeg maar. :)

De rode 944's vond ik enorm opleven qua kleurwarmte en een glasachtige glans. De 944 op jouw foto's ook! ;)

Ik denk dat je het polijsten nog eens moet proberen. Nogmaals, wetsanden of denims doet men normaliter om dat beetje extra te krijgen wanneer de lal verder in goede staat is. Gaan orange peelen omdat de glans niet voldoende is, dat vind ik dan wat drastisch of zelfs zonde.

Waar kom je vandaan? Misschien is er iemand in de buurt die je wilt helpen.
Kom uit Ede, heb het gelijk even in mijn profiel gezet.
Ik las zo net dat de pads die ik gebruik misschien niet deze beste zijn om mee te polijsten vooral de harde(cutting?) pads. Ik gebruik de monello rafinni pads die ik bij de dap kreeg.
Misschien dat ik daarom de glans, glim, reflectie niet zo krijg als mijn andere auto's? En misschien ook omdat ik iets fout doe dat kan natuurlijk ook nog ;)
 
Met de Raffini pads, moet je prima glans kunnen creëren, ook al is het misschien niet in recordtijd. Daarnaast is de Audi wat lichter van kleur, waardoor je de glans minder snel ziet. Hoe donkerder de lak van een auto, hoe sneller ie enorm lijkt te glanzen.

Overigens is er hier in het topic een scheve discussie over glans. Zoals de foto van de ruwe vaas, al liet zien, kan ruw evengoed glanzen, net als sinaasappelhuid-lak. Het verschil zit in zogeheten specifieke reflectie, dat houdt in dat het licht gereflecteerd wordt als door een spiegel. Bij ruwheid (bijv. sinaasappelhuid) heb je ook veel níet-specifieke reflectie, dat wil zeggen dat het licht verstrooid wordt. Eigenlijk is het precies eender als met een ruit in een deur: bij een gewone ruit kun je prima zien wat er aan de andere kant van de ruit gebeurd, bij een matte ruit (of een ruit die niet vlak is, waar een soort bobbeltjes op zitten) komt er net zoveel licht door de ruit, maar door het verstrooiend effect van het matglas (of de onvlakheid) kun je niet goed zien wat er aan de andere kant van de ruit is. Toch is het licht dat door de ene of de andere ruit naar binnen valt gelijk!
 
Laatst bewerkt:
Ik zal nog even een terug koppeling geven op dit topic.
Na alle reacties gelezen te hebben en gezien hebben dat ik het een en ander fout deed, heb ik me zelf maar aangemeld bij een DAP clinic.
Iets waar ik een hoop van opgestoken heb.
Maandag en dinsdag de hele dag aan het polijsten te zijn geweest heb ik nu dan eindelijk het resultaat waar ik tevreden mee ben,verder kwam ik niet dit omdat hij gewoon slecht gespoten is (zeer waarschijnlijk overgespoten).


360.jpg


360.jpg


360.jpg


Op de foto's is hij minder dan in het echt (telefoon foto's) , ik kan nu eindelijk mijn andere auto spiegelen in de lak dus ik ben tevreden!

Iedereen bedankt voor de reacties