• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet sanden - Rotary of Excentrisch ?

vincenttor

Detailing rookie
12 jan 2011
6
0
Hallo allemaal,

Ik zal wel de zoveelste zijn, heb de zoekfunctie ook gebruikt maar kon niet helemaal de info vinden waar ik op doelde.

Ik werkte voorheen in een spuiterij en kreeg daar mijn spullen redelijk stof vrij alleen nu doe ik dit in mijn schuur afspuiten van onderdelen en ja wat ik ook doe, vloer nat afdekken etc het mag bijna niet baten.

maar omdat ik toch de kastjes en onderdelen netjes wil afleveren dacht ik de stofjes weg te schuren met p2000 of hoger en dan daarna polijsten.

Ik las dat je de schuur krassen amper of niet weg kan krijgen met een excentrische machine is dit waar? , ik heb namelijk geen enkele ervaring met poetsen via een machine.
ja een excentrische schuurmachine heb ik ervaring mee :party:

en met de rotary las ik dat je voor je het weet je lak verbrand of van die strepen en meer ongein ziet.

Dus bij deze, kan iemand mij vertellen wat het slimste is om te doen ?
ik begin met test dingen wat ik spuit zoals bijv mijn laptop die ik gister heb gespoten daar zit stof op maar dat is natuurlijk niks, als ik dit verpest is dat geen ramp

Foto-TESRSMCK.jpg

heb de blanke lak extra dik gespoten (nexa 2k)

Ik zag een set de DAP900 met poets pads maar ja als het niet weg te krijgen is dan word dat hem natuurlijk niet

Alvast bedankt

Vincent
 
Klinkt gek, maar doe eens een telefoontje richting CC-Headquarters.
Echt geen idee ( tijd / geld etc ), maar misschien dat ze behulpbaar zijn om een uitzondering voor je te maken om nam het schuren dit paneel willen aanpakken,
dan wel het beste advies mee te geven voor wat betreft het verwijderen er van.
Schuren ( en dus het voorwerk zelf doen ) en dan wellicht daar verder geholpen worden.
Nogmaals: ik heb werkelijk geen idee of ze de tijd / gelegenenheid / kosten op zich kunnen nemen, maar wie niet waagt ....
May the force be with you young padawan
 
ja ik kan ook even bellen natuurlijk nooit aan gedacht :)
en wat bedoel je dat hun het gaan polijsten ?
ja dat is wel handig natuurlijk maar ik had het meer in de zin van dat ik het zelf kan gaan doen aangezien ik best wat spullen maak en verbouw en dan moet spuiten maar ja met stof is het niet af te leveren :p
kan ik ook niet elke keer aankloppen :)
zal eens morgen contact opnemen :ja

ow en ik hou niet echt van starwars hoor :p had ik gister ff gespoten kijken of het weer 1 van die airbrush dagen was dat het wel wilde lukken :D
 
Het is idd niet de bedoeling dat zij alles gaan doen ( duhhh ), maar wellicht dat ze als je een testpaneel meeneemt ( de anderen zij identiek gespoten etc ), zodoende het beste kunnen uitpluizen voor je ;)
Men maakt ook wel eens een afspraak, neemt eigen auto meen en daar past men hetgeen op aan, in die hoek moet je het even bekijken
 
ja das wel een goed idee inderdaad, maar de blanke lak die ik eigenlijk altijd gebruik is of kristal of nexa zal wel testje op 2 dingen spuiten maar eerst paar weekjes de verf echt laten uitharden ok dan :-"