• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetlook gezocht

wrc99belgium

Detailing trainee
20 sep 2010
6
47
Gisteren een rondje polijsten gedaan op mijn audi q3 Nardo grijs. Wagen is nieuw.
Motorkap een deel met menzerna 2500 en dan met 3800 erover, en ander deel enkel met 3800.
Tussen die 2 zie ik bijna geen verschil.
Nu zoek ik een wax of sealant die me de ultieme wetlook gaat bezorgen.
Heb er nu wolgang dgps 3.0 opgedaan en dat valt toch wat tegen.
Op mijn andere auto's ben ik daar vroeger zeer tevreden over geweest, maar dat waren altijd metalic lakken.
Laat maar komen, moet wel iets zijn wat makkelijk te verwerken is.
Bedankt alvast Marc
 
Hey Marc,

Die ultieme wetlook komt niet uit een flesje of potje. ;)

Middels polijsten ga je de lak in wetlook-staat brengen en dan is een wax de kers op de taart. Dus het wordt dan zoeken naar een wax; Iets waar al VELE topics over zijn. (Zoekfunctie levert je genoeg op)

Trouwens.. als je een dagje wacht, zullen hieronder 100 reacties komen van forumleden die gaan vragen ''wat je zoekt in een wax'' en dan een scala aan waxen gaan opnoemen. Daar kan je ook op wachten. :p Wordt het niet makkelijker van. :p
 
Ik ben altijd wel tevreden over het nabewerken van Professional Polish met een pad zonder noemenswaardige cuttingfactor en dan lang (heel erg lang) het oppervlak nabewerken. Als ik dat gedaan heb, gebruik ik Swissvax Cleaner Fluid, Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant en dan Swissvax Saphyr. Geloof me, dat ziet er super nat uit. Maar, de glans komt met name door het lang nabewerken met een lage cuttingfactor (zeg maar geen) en een beetje door de Swissvax producten en natuurlijk de DGPS.
 
Veel sealants hebben een wat 'harde' glans, en moeten het liefst op een kale ondergrond worden opgebracht voor de hechting.

Een gevoedde ondergrond met bv een glaze, met daarover een echte carnauba wax zal je dan meestal die echte wetlook geven.

In beide gevallen uiteraard op een gepolijste ondergrond.
 
  • Leuk
Reactions: Rob63