• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsand ongelukje/UPDATE auto IS geheel overgespoten

Dat is minder Rogier! Wetsanden is toch niet iets wat je even doet, wel erg wrang zo op die mooie wagen van je.

Dat mensen altijd zeggen dat het de auto niet meer waard is omdat hij zoveel jaar oud is of zoveel kilometer heeft gelopen vind ik vaak nergens op slaan. Het geld dat je bijlegd voor een andere auto kun je met je 'oude' auto weer jaren mee verder rijden. Ik vind dat je een prachtige 7 serie hebt, werkelijk als nieuw!
 
@paulus: euhm.... dit betreft een staussymbool, hoe oud hij ook is het blijft ene ZEVEN serie he.... de mijne is ne focus waar er naar schatting een 800.000 per jaar van de band rollen(is hun streefdoel in 2011 dacht ik!) ook een klein verschil he ]d~^
 
De kogel is door de kerk, ik laat volgende week de hele auto overspuiten:love
Ik kan niet wachten om er daarna 20 lagen ibrido op te smeren ;)
 
Toen ik de auto voor het eerst ging polijsten kwam ik zoveel krasjes,deukjes en vlekjes tegen die ik daarvoor nooit gezien had. Toen vond ik eigenlijk al dat ie overgespoten moest worden.
Dit was eigenlijk een goeie reden om me eindelijk over de drempel te trekken.
Het gaat me 'maar' €2500 kosten en dan moet ik zelf nog een paar dingetjes demonteren.

Maar wat zal ik daarna blij zijn met een deuk- en krasvrije auto :love :love :love
 
RogierV12: ..... ik word er stil van, je gaat niet weten waar kruipen, jezelf zo een hak zetten...jezelf zo pijnigen...
ik begrijp het niet meer... waarom laat je je auto spuiten als detailer? waarom zet je die stap? hoelang heb je nagedacht?
heb je genoeg wagens klaarstaan om te detailen?(en nu komt de clue :lol ) je weet toch dat na het spuiten je lak even(3maanden?) moet uitdampen he :ja en dan mag er niets op, geen wax, geen sealant, geen ibrido(ja....i know... is een sealerachtige wax :love )

hehehehehehe ja man, vergeet niet ff je beste camera te nemen nu, heel je auto te documenteren(elk krasje,deukje...) zodat je weet waarom je het gedaan gaat hebben. want eens hij gespoten is.... word het weer een nieuwe(waar menig jongeman en oudere vent jaloers op zal zijn!!!)

veel succes bij de spuiter
 
Hahaha mooie reactie :lol
Corrigeren hoeft dan idd niet meer maar beschermen en in nieuwstaat houden is ook een hoop werk en is ook leuk toch?
Enne die 3 maanden geen wax?? Het was toch veel korter??
Ik vraag het wel even na bij de spuiter als ie klaar is...
 
vraag het van de wax na het spuiten ff hier :-b
kwestie van een echte reactie te krijgen die gestaafd word met ervaring ,
een spuiter kent veel van spuiten en lak, maar meestal niet van lakbescherming :auw
en idd eerste dat je gaat doen wss is het spuitwerk kcorrigeren...want vlekkeloos gaat het voor
een doorwinterde detailer zoals jij niet zijn, maar daarna..... bling bling bling 8-)
zeker na een deftige spuitbeurt...nieuwe lak is toch zo leuk....

kijk zelf mss al meer uit naar de show off dan jij naar het spuitwerk ]d~^
 
Vorig jaar een BMW 5 serie gedaan.Motorkap was een wek ervoor opnieuw gespoten.Maar volgens de spuiter geen probleem om er overheen te gaan.Alleen niet gaan polijsten met een gele pad en Inizio ofzow:-"
 
Bij veel schadeherstelbedrijven staan ze al te schuren (stofjes/zakkers) en flink te compounden als de auto nog geen halve dag uit de spuitcabine is.

De meningen omtrent waxen en sealen zijn erg verdeeld, de een zegt dat je de lak ff een week of 4 met rust kan laten, de ander zegt dat je gerust een pure wax kunt gebruiken, ook relatief kort na het spuiten, en weer een ander zegt dat het helemaal niets uitmaakt.

Ik zelf hou meestal een week of 3-4 aan, dan gewoon een pure wax er op, en heb er tot op heden geen hinder van gehad, lak was met het polijsten voor mijn idee ook niet zachter dan hij nu is oid...

3 maanden lijkt me iig wel heel erg lang..
 
Spuiters schuren het inderdaad gelijk na het spuiten uit,maar dat is omdat het dan veel makelijker gaat dan dat de verf al uitgehard is. Waxen zou ik persoonlijk 2 a 3 weken mee wachten,maar daar denkt iedereen weer anders over.

Rogier succes bij de spuiter,welke is het?
Heb nog een Daimler die gespoten moet worden.

Gr Jerry
 
Vanmiddag mn half gestripte auto bij de spuiter neergezet.
41926d2e.webp

b3e34ba8.webp

Volgende week is ie klaar.
Ik heb nog even gevraagd wanneer er wax op kan en hij vertelde mij dat ik gewoon direct nadat ie klaar is met sealant en wax enzo aan de gang kan.
Geen probleem dus.
Zondag 3 April is onze grote BMW7 jaarmeeting en ik wil m de zaterdag ervoor nog in concoursstaat brengen.
Iemand zin in een team-up?
 
Rogier,

géén sealant aanbrangen na een spuitbeurt :no

De lak moet nog enkele weken uitdampen en uitharden. Door de lak hermetisch af te sluiten (sealant) gebeurt dit niet.

Beter is het om een (pure) wax aan te brengen.
 
@Rogier: pure wax zou eventueel kunnen maar zou komende maand even gaan sealant gaan gebruiken !
( whoops men was al weer zo snel, maar goed meteen een extra zekerheid moet je maar denken )
 
Ik had hier ook gelezen dat er geen sealant overheen mag.
Vandaar dat ik het nagevrragd heb bij de spuiter.
Wel vreemd dat hij zegt dat het wel kan en hier wordt het mij afgeraden??
Hij zou toch wel verstand hebben van de door hem gebruikte laksoorten lijkt mij.
Maar goed, voor de zekerheid de SN er maar opsmeren want ik neem dat de Fuzion niet goed is doordat het een hybride wax is.

Hij wordt trouwens gewoon in dezelfde kleur overgespoten.
Ik vind het namelijk een van de mooiste BMW kleuren
 
Vraag aan je spuiter hoe hij het gaat doen, schuurt hij de auto helemaal kaal? Dus opbouwen vanaf 0? Dan krijg je namelijk het mooiste resultaat. Maar meestal schuren ze de auto even snel op en spuiten ze er overheen, dat geeft meer kans op sinaasappeleffect.
 
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb eigenlijk nooit echt het meteen beschermen na het spuiten van de lak begrepen :weetniet
Een auto uit de fabriek word na het spuiten/assemblage ook niet in de wax gezet. Een nieuwe verse lak heeft in mijn ogen ook niet direct bescherming nodig en heeft beading van zichzelf (uitgaande van de gespoten delen van mijn vorige auto's).

EDIT: met een verse lak bedoel ik dus lak die net gespoten is en niet een lak die er al enkele weken de kans heeft gehad om uit te harden/drogen.
 
Heb je teveel koffie gesnoven Adrie?

Volgens mij is het primaire doel van een wax of sealant niet de beading, maar de bescherming. Een onverweerde lak heeft inderdaad beading, maar dat wil je graag zo houden door de lak te beschermen met een wax of sealant.

Je lak stel je immers bloot aan UV-straling en vervuilingen van buitenaf (vogelpoep bijvoorbeeld) en dat wil je juist afschermen.

Dus een lak moet je juist zo snel mogelijk beschermen (fabriekslakken direct, overgespoten delen na een droogtijd van 4 tot 6 weken of met een pure carnauba).

Edit: mijn auto stond bij afhalen, netjes in de wax trouwens. ;)