• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden achterklep

Guido

Detailing trainee
15 mrt 2010
17
47
hallo,

Ik heb een achterklep van de sloop gehaald, nu heeft deze wat plekken van een oude spoiler die er op heeft gezeten.
Dus plekken waar de lak er ver af is!

Nu heb ik deze opgevuld met een lakstift. Nu is mijn vraag, als ik ga wetsanden en dit heb gedaan, is het dan voldoende om hem met een DAP500 na te bewerken ?

Ik heb alleen deze tot mijn beschikking. Wil wel nog een Woolpad aanschaffen.
En waar kan ik wetsand spullen kopen? zag dat ze hier niet op voorraad zijn..

Van wat voor auto heb je de achterklep afgehaald ?

Als deze van een BMW komt heb ik er een heel hard hoofd in dat je die weer strak gaat krijgen met een DAP500.
Mijn inziens zul je naast een woolpad ook een harde gele, oranje en witte of licht groene pad icm forza, mezzo en finale nodig hebben.

Mijn wetsand spulletjes komen gewoon bij CC vandaan (Meq's sanding block) maar schuurpapier kan je ook bij de betere verfzaken verkrijgen.

Gaat inderdaad om een BMW achterklep..

Al die pads heb ik in mijn collectie.. Dus wellicht het proberen waard, ik zal morgen even langs de verfboer rijden.
Het zijn overigens wel behoorlijke plekken die ik heb opgevuld.. Dus ben sowieso benieuwd of ik het enigsinds strak krijg..
Mja wie niet waagt wie niet wint he :)

goed schuren, iedere stap haaks op elkaar en goed afbouwen met schuren voorkomt al een heleboel polijstwerk.

Overigens is het echt een monsterklus, ik had vorige week een BMW 5 serie waar op de motorkap soms een kat woont/ slaapt / eet en zijn sanitaire behoeftes doet die echt onder de krassen zat.
Krassen waren niet eens tot op de lak maar na 17 (!) hits waren deze nog steeds niet 100% verdwenen ondanks 3 hits met forza - woolpad, 3 hits forza - geel op de rotary en de afbouwende stappen met mezzo en finale icm oranje, wit, licht groen ed op de DAP900.

Met haaks op elkaar bedoel je, eerst van links naar rechts en dan van boven naar onder ?

Ik heb al gemerkt met het polijsten van mijn auto dat het een behoorlijk harde lak is. En merk wel dat mijn DAP500 net wat te kort komt.
Maarre 17 hits :o dat is veel zeg! Overigens woont er bij mij ook wel eens een kat op me motorkap, ''gelukkig'' ligt hij er alleen op! (wat ik overigens ook al een ramp vind)

Ik heb al meermaals gelezen op een of ander forum :-" dat je met een gewone dap 500 of 900 er niet komt om iets dat gewetsand is terug netjes te krijgen..............

Danny

volgens mij heb je een rotary nodig:-b

Met haaks bedoel ik dat je de stap met 1000 grit van links naar rechts doet, de stap met 2000grit van boven naar beneden, de stap van 3000 grit weer van links naar rechts en zo verder.
Hiermee hou je overzicht op je vorige schuurstappen en kan je ook zien of je de voorgaande krassen ook echt weghaalt.
Nog een tip : niet te veel in 1x willen schuren. Zolang het behandelde deel nog nat is valt het schuren allemaal reuze mee, maar als het dan droog wordt krijg je de schrik van je leven.
Blijven kijken naar de resultaten die je uitvoert is de belangrijkste leidraad.

Beter 10 stappen van 6 seconden dan 1 stap van een een minuut.

Thanks hier kan ik wat mee! Ga het in de loop van de week is uitproberen!
Mocht het niet lukken met de DAP, ga ik wel opzoek naar iemand met een Rotary :)

Zolang het behandelde deel nog nat is valt het schuren allemaal reuze mee, maar als het dan droog wordt krijg je de schrik van je leven.
Blijven kijken naar de resultaten die je uitvoert is de belangrijkste leidraad.

Dat heb ik al eens ondervonden ....

2011-09-23%2B15.05.49.webp

Was hier wel aan het kijken hoe ver je kon gaan maar het ging sneller dan verwacht.

Raad je dan ook echt aan op eerst te oefenen of iets met de Lanka repair kit te gaan doen.

Mogelijk kan je foto's plaatsen voor beter advies.

Ik zal vanavond even wat foto's posten om het duidelijk te maken! Het zijn behoorlijke plekken..

Overigens past de achterklep waarschijnlijk niet op mijn auto, dus heb ik een mooi oefenpaneel!