• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden met een DA

remyk1

Detailing chief
13 mrt 2015
70
90
38
Barendrecht
Ik kan het niet vinden op het forum,
Maar ik zit toch met de vraag kun je wetsanden met een dual action machine? Of is dat echt een hele domme vraag
Ik heb namelijk nog een oude dap 900 liggen die waar ik het wel mee zou willen proberen maar ja kan dat ook dat is natuurlijk de grote vraag

Dank jullie wel alvast voor de antwoorden
 
Ja dat kan. Omdat de correctie sterker is op een lagere snelheid en met weinig druk. Ik ben zelf voorstander van zo min mogelijk correctie dus alleen wetsanden waar echt nodig om diepere krassen aan te pakken. Een lakdikte meter valt aan te raden.
 
Super dank jullie wel, ja een softbacking plate had ik al gekocht ik zat namelijk nog naar een schuurmachine te kijken alleen dacht ik toen hee ik heb nog een dap liggen die kan het vast ook dus waarom geld uitgeven
 
Eerlijk gezegd was ik nog niet verder gekomen dan p2000 en p3000 maar het merk heb ik eigenlijk geen idee van wat het beste is qua prijs kwaliteit dus tips zijn altijd welkom
 
waarom gebruik je geen orangepeel pad ? dat heb ik in het verleden ook gedaan op een dap, werkt prima
Hmm nooit over nagedacht eigenlijk, omdat ik eigenlijk dacht dat orangpeel meer voor het "sinasappelhuidje" was/is dan daadwerkelijk voor wat diepere beschadigingen, maar dat is meer een aanname die ik gedaan heb dan me er eigenlijk verder in te verdiepen. maar dank je wel voor de tip ik ga me er zeker verder in verdiepen.
 
Mijn goal is defecten te herstellen, dat was de rede dat ik niet echt naar een orangepeel pad gekeken heb omdat ik dacht dat die zijn om je structuur te egaliseren
 
Ik heb niet bakken met ervaring met wetsanden omdat ik het nogal drastisch vind. Machinaal schuren gaat écht snel en is vaak ook overkill. Als een defect dusdanig diep is, dan komt het veelal aan op vullen en dan glad schuren.

Handmatig heb je meer feeling en controle. Als je dan met beleid te werk gaat, moet het veiliger gaan. (Liever 10x rustig aan, dan 1x te wild)
 
@Jansen - Ik heb een testpaneel toegetakeld op verschillende snelheden. :p En zelfs op lage standen kon het snel gaan zonder dit echt goed in de gaten te hebben.

Koplampen machinaal schuren is prima, maar op de lak ben ik een heeeeeeeel stuk voorzichtiger. :)

Denims staan toch wel op mijn bucketlist. Orange peelen is sowieso gaaf, maar middels wetsanden wel een erg secuur proces. De resultaten verbluffend, zoals op jouw Volvo!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik mis een lakdiktemeter hier in het verhaal?
Wetsanden of orangepeelen zonder is een een no brianer...
Er verdwijnt zomaar minstens 10 micron en als je niet weet hoe dik de lak is?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Jawel de lakdikte meter is aan bod gekomen en ook al besteld die stond nog op mijn verlanglijstje Sowieso, ik heb geen idee op dit moment hoe dik de lak is, daarom wacht ik tot alles binnen, ik was als eerste benieuwd of het überhaupt wel kon. Maar dank je voor de tip