• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetste Wetlook

Coen

Detailing rookie
27 sep 2009
71
0
Mensen,

Ik ben opzoek naar een wax met een hele natte look, de waxen die ik in mijn bezit heb zijn :

-Collinite 915
-PB Natty's blue
-Sonax Premium class

Ik zou het op mijn eigen donker blauw/grijse polo willen toepassen, voor shows en meeting's maar nu weet ik niet echt of deze hiervoor geschikt zijn of dat ik toch andere moet hebben. Kan ik de waxen ook na elkaar erop aan brengen of is dat een NO GO'er.

Groeten Coen

Misschien eens denken aan een concours wax? Geen geweldige standtijd, maar net effe wat meer glans dan 'normale' waxen.
(dat alles natuurlijk na de nodige voorbehandeling blablabla)
Volgens mij is die standtijd voor jou dan ook niet van belang als het toch alleen voor meetings en shows is (heet niet voor nix een concours wax)

De wax bepaald slechts gedeeltelijk de mate van glans/wetlook. Een goede voorbereiding en eindigen met een goede wax geeft de beste wetlook. Ik heb zelf goede ervaringen met Concorso van Swissvax, geeft een prachtige natte glans.

Kijk hier naar een show off met Concorso: [topic=3876]Porsche 911[/topic]

Ja die Porsche die glimt wel erg mooi ja, maar de concourse wax die staat weer minder lang op de auto, is er geen die wel zo glimt en ook nog een lange stand tijd heeft ??

Toch valt het wel mee met de "levensduur" van de Concorso wax. Een standtijd van een paar maanden is zeker haalbaar. Mits je de juiste shampoo gebruikt in de juiste verhouding.

Ja ik heb er zelf ook mee gewerkt maar vond toch dat ie snel weg was, 1,5 to 2,5 maand ongeveer was ie weg. Kijk ik vind poetsen ed. erg leuk maar heb vrij weinig tijd ben namelijk zzp er werk 6 dagen en de administratie erbij, dus vrij weinig vrijetijd over. Dan is een wetlook leuk maar niet als je elke 2 maanden je auto opnieuw moet aanpakken.w^^w

Dan zou je de Swissvax Saphyr kunnen proberen. Heeft een langere standtijd en geeft ook een mooie glans. Ook mooi is de Swissvax Shield. Iets minder glans maar ook mooi!

Tja, OF een wax die lang blijft en dus weinig / minder aandacht nodig heeft OF een wax die een hoge blingbling heeft maar sneller weg is.
Wat LB aangeeft klopt, als je niet gaat overdoseren met shampoo ( en dat doe je al snel heb ik gemerkt ) dan houd je het ook gewoon langer vol

Die diepe glans krijg je door meer dan een stap toe te passen.
Eerst kleien ,dan lak behandelen met bv SSR-produkten om de imperfecties weg te werken.
Dan leg ik een laagje White Diamond of Black hole.
hier boven zet ik de reeds aangehaalde Collinite 915.
En dan durf ik nog eens Mothers Wax Reflections Advanced Top Coat als toplaag aan te brengen.
Iedereen heeft zo zijn werkwijze maar toch is het belangrijk om verschillende stappen af te werken.
Gewoon een auto wassen en dan er collinite op zetten is verloren geld..:no

Ja idd Focusio zo ga ik idd te werk,

wassen
kleien
polijsten
voeden, black hole
waxen met collinite maar ik kan hem wel aftoppen met een andere wax die mischien wat meer glanst ?????

Dan kom je dus snel weer uit bij de concours waxen, en die hebben de 'lagere' houdbaarheid weer als negatief puntje ( maar daar krijg je dan weer zoveel moois voor terug :)

Okee maar kan ik eerst concours wax erop waarna de collinite 915 ??

En aan welke merken moet ik denken dan als ik voor concourse waxen ga ???

zoveel moois is ook overdreven

90 procent van je glans je en wetlook krijg je door je voorwerk.
een auto met sinaasappelhuidje zal dus niet zo "nat" uitzien als een hele strakke lak.

een concourswax is net dat beetje meer, maar erg veel scheelt het echt niet!

verwacht niet dat je auto veeeeeel meer glimt als je er een concourswax opsmeert.

je zou kunnen expirimenteren met een andere glaze, sommige glaze doen het goed op lak a, en minder op lak b..
probeer eens ergens een paar druppels limeprime of andere glaze te lenen, en kijken hoeveel dat scheelt..

soms moet je je gewoon neer leggen bij je behaalde resultaat, en accepteren dat het niet veel beter word