• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheel Brightener probleem

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
33
Weet nu niet of het aan mij ligt, maar heb volgend probleem met mijn wheel brightener

Om de haverklap mag ik het pompje vervangen van mijn sprayfles en dit enkel en alleen bij de WB
In het begin doet hij normaal en na 2e of 3e keer op de auto te gebruiken begint ie steeds minder te sproeien,
totdat je uiteindelijk blijft drukken op het sprayertje en er gewoon in het geheel niets meer uit komt.

Ondertussen al 3 pompjes verwisseld ofso
Iedere keer hetzelfde liedje

Iemand ook deze ervaring?

Na gebruik doorspuiten met warm water. Het probleem is dat Wheel Brightner kristalliseert bij het opdrogen en zo de sprayer verstopt.
Het heeft niets te maken met wel of geen chemical resistant eigenschappen of niet. WB verstopt de sprayers bij niet doorspuiten.

• Leuk
Reacties: Tim
Ik had hetzelfde. 1:4 of 1:10 verdund, als ik de sproeier na gebruik niet schoonmaakte, dan raakte die verstopt en gooide ik deze weg. Ik vergat altijd die sproeiers schoon te maken, hierdoor gebruikte ik Wheel Brightener alleen in goedkope huis-tuin-keuken sproeiflesjes die ik over had en op waren geraakt, zoals die van Dasty, Dettol of HG. Die raakten ook verstopt na WB, maar geen nood want ze zouden toch al weggegooid worden.

Maar heel gek: Ik gebruik Wheel Brightener nu al een aantal maanden in een oud originele Glassex sproeifles.. en deze doet het nog steeds goed. Nog nooit schoongemaakt. Ik denk niet dat dit het gouden ei is, maar bij mij is deze (nog?) niet verstopt (verdunning is 1:10).