• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

White_VR4 stelt zich voor

White_VR4

Detailing rookie
27 jun 2011
10
0
Bij deze wilde ik mezelf voorstellen, wat ik wel zo netjes vind :D

Mijn naam is Niels (aka White_VR4), woonachtig in Katwijk. Ik ben van bouwjaar 1984 en samen met
mijn vrouw Petra rijden we een Mitsubishi Legnum VR4 uit 1996.
Mocht je je afvragen wat nou een Legnum is. Dat is de Japanse station variant van de Galant 8G. De Legnum
is voorzien van 2.5 V6 TwinTurbo en is goed voor een kleine 280pk met 4WD.
De Legnum hebben we dit jaar naar NL laten halen vanuit Wales en staat sinds begin mei op kenteken.

Het poetsen van de auto heb ik geregeld gedaan, maar altijd met de hand. En wilde voor mezelf nu wel
een stapje verder gaan en heb deze week mijn bestelling ook binnen gehad. Een DAP500 starterskit.
Ben nog een leek als het gaat om detailen van de auto, maar hoop via hier een hoop te kunnen leren. Ik
kwam op dit forum al een hoop bruikbare info tegen en een paar hele mooie how to's.

Paar foto's van de Legnum:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dank u allen, en de Legnum is zeker uniek in NL. Vooral ook omdat het RHD auto is. En zelfs de
Mitsubishi dealer weet niet waar je het over heb, als je zegt dat je een Legnum rijdt :D
 
Welkom ik ben ook nog maar juist op het forum te vinden, zelf heb ik ook nog een Mitsubishi Sapporro 2400 gereden wat ook een prima bak was.
 
Veel lees plezier gaat helemaal goed komen hier.

Wilde afgelopen weekend een start gaan maken met het detailen van de Legnum. Beginnen met wassen
en daarna een clay behandeling geven. Maar vrijdagavond sloeg het noodlot toe. Een slangetje waar
koelvloeistof doorheen gaat had het begeven (klein gaatje/scheurtje). Alles onder de motorkap zat helemaal vol
met koelvloeistof.
Hoeveel liter er ongeveer in het systeem zit weet ik niet. Maar weet wel dat zij zich helemaal leeg gespoten heeft.
]-0 ]-0

Eerst maar een nieuw slangetje bestellen en daarna maar weer proberen een start te maken met detailen.
(wil zo graag die DAP500 eens gaan proberen :ja )