• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met de Meguiars velgenborstel of de EZ Detail/Daytona Brush?

Staalborstel voor 1,09 euro bij de Gamma, krijg je echt alles mee van je velgen af.
En helemaal 2008 he, geborsteld staal. :-"

Ik spuit de velgen alleen in met die Poorboys. Tim niks over borstels zeggen natuurlijk.
En dan vragen of ik dat spul soms drink als die fles al leeg is.
:p
 
Bedoel je die Spray & Rinse..?
Ik dacht dat je die juist niet vaak mocht gebruiken omdat die op "acid" basis is..?
Of gebruik je hem verdund.
 
Ah is dat zo? Nee heb er al 4 verschillende auto's met "wij zijn nimmer gepoetst" velgen mee schoongemaakt.
Eenmaal schoon hoeft het niet zo gauw meer.
 
ladybug zei:
Ah is dat zo? Nee heb er al 4 verschillende auto's met "wij zijn nimmer gepoetst" velgen mee schoongemaakt.
Eenmaal schoon hoeft het niet zo gauw meer.

Kan geen kwaad hoor, hij is inderdaad licht zuur. Goed om achterstallig onderhouden velgen mee te doen. Daarna gewoon bijhouden met shampoo en eventueel een waxje. En weer uit de kast halen als je bepaalde vervuiling niet meer weg krijgt.

Als je goed omgaat met de Spray & Rinse dan gebeurt er niets! :rules
 
Ik heb van de week een bestellinkje ontvangen en ik had de Valma Velgenborstel erbij besteld:

100339.jpg


Allicht het proberen waard voor € 1,99.... ;)
Ik heb daarnet mijn (multispaak) velgen ermee schoongemaakt en ben er erg tevreden over! :cool:
Nagenoeg de complete binnenkant van de velg kan worden schoongemaakt, en de scherpe hoekjes van de spaken zijn erg snel schoon. De buitenkant van de spaken en het hart van de velg heb ik met een spons schoongemaakt, maar dat is nauwelijks werk. Al met al erg tevreden. Velg is schoner dan voorheen en ik ben er minder tijd mee kwijt. Ik vraag me wel af hoe duurzaam de borstel is, maar voor € 1,99 is het geen ramp om de borstel een keertje te vervangen.... ;)
 
Is geen geld nee, koop je nog geen tandenborstel voor! Ook maar eens meebestellen dan de volgende keer.
Al gaan al mijn velgen zaterdag gewoon in de wheelwax. Ik luister altijd goed naar je advies Tim ;)
 
ladybug zei:
Ik luister altijd goed naar je advies Tim ;)
Slijmbal.... :D
Velgen in de wax gaan wel iets sneller schoon, maar als je ziet wat een remstof er wekelijks op m'n velgen zit..... :roll
Dat spuit je er echt niet zomaar af helaas.
 
Jawehel... eerst WheelWax proberen, dan terugkomen... :p

Borsteltje is erg handig voor van alles en nog wat. Mijn eigen velgen blijven netjes schoon (rara...) dus gebruik ik 'm wel eens voor vrienden en kennissen die de auto hier komen wassen...
 
Ik wil best die WheelWax een keer proberen, maar met een tuinslang spuit je echt geen remstof van de velgen....
Mijn velgen zijn altijd netjes bijgehouden, dus ook nu heb ik geen last van aangekoekte remstof o.i.d.
Maar je moet toch altijd eventjes met een doekje/sponsje/borsteltje erlangs om de remstof eraf te vegen.
 
Sven S8 zei:
Jawehel... eerst WheelWax proberen, dan terugkomen... :p

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de test van Tim tussen WheelWax en RimWax...
RimWax heeft dit effect dus niet, waar ik dus juist wel op had gehoopt...

Mocht het echt beter zijn, bestel ik WheelWax direct! :cool:

Ben trouwens benieuwd wat jij er van gaat vinden Remco de RimWax!
 
Het is een beetje een mythe dat je met een wheelwax, wheelsealant, noem maar op, zonder te borstelen je velgen schoon kan krijgen. Het enige wat zo'n product doet is de porien van de lak/coating afsluiten zodat remstof niet meer vast kan hechten aan de lak/coating. Je hoeft dan bij het schoonmaken van je velgen geen velgenreiniger te gebruiken om het remstof te verwijderen.
Het reinigen gaat veel makkelijker met zo'n product, maar het is geen wondermiddel wat er voor zorgt dat je alleen met de slang je velgen weer schoon krijgt.
Sinds ik Poorboys Wheelsealant gebruik, heb ik geen velgenreiniger meer nodig om de velgen te doen, een simpel sopje met shampoo en een velgenborstel is genoeg. Voordat ze in de wheel sealant stonden moest ik altijd velgenreiniger gebruiken om ze schoon te krijgen.
 
En eigenlijk is het ook heel logisch, want je auto, die goed in de was staat, zul je ook moeten wassen en zal niet zomaar schoon worden door hem alleen af te spuiten.
Ik heb de wheelsealant ook in huis maar nog niet aan toe gekomen.
Zal binnenkort eens een paar uurtjes in een hobby garage huren zodat ik me wielen eraf kan halen. Ik ga er niet aan beginnen wanneer de wielen er nog op zitten. Dan kan ik het maar beter laten dacht ik zo. Half werk houden we niet van.

Joost
 
nou, ik kan het verhaal van Sven wel beamen...ik heb met een cheap ass borsteltje (2€) de velgen geborsteld met meguiars velgencleaner, daarna wheelwax gebruikt,..prachtig resultaat...na veel kilometers waren de velgen weer behoorlijk smerig van de remstoffen, maar met water, meg shampoo en een zachte spons veegde ik de troep er met 1 veeg zo vanaf...

edit: note to self: beter lezen...Ik kreeg niet alles eraf met alleen afspoelen met de tuinslang....:D
 
Tijdens de test van de 4 wheelwaxen ben ik ook tot de conclusie gekomen dat het 'even' afspuiten niet voldoet. Net zoals dat er een filmlaagje op je auto achterblijft terwijl deze prima in de wax staat.

Ik kom echt met een update, maar in ieder geval worden de velgen wel makkelijk schoon.