• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met Poorboy's World Polish with Sealant (PwS)?

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.382
193
43
Utrecht
Ik heb dit product dus laatst opgehaald bij de cc shop.
Zijn er mensen die dit product ook hebben en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Mijn bedoeling was om dit product te gebruiken als wax na een wasbeurt.

Er staat bij de beschrijving dat als je het machinaal aan brengt lichte krasjes, swirls e.d er mee weg zou kunnen krijgen. Het gaat er mij om of ik dit ook als wax kan gebruiken.

Maar ik wil dit als wax aanbrengen, kan dit niet gewoon machinaal met bijvoorbeeld een rode of blauwe pad? Moet het perse met de hand.

Wat zou ik kunnen verwachten van de duurzaamheid en de beading ?

Het is eigenlijk een cleaner-sealant en is eigenlijk erg ondergewaardeerd. Het geeft in 1 stap de auto een clean-beurt en laat een beschermende sealant achter.

Er wordt gewerkt met een chemische polish die gecombineerd kan worden met verschillende pads. De pad bepaalt dan vervolgens de correctiefactor.

Als je hem met rood of blauw aanbrengt dan werkt het als een milde cleaner en laat je meteen een sealant laag achter. Het kan dus prima met de machine en het hoeft niet met de hand, maar dat mag natuurlijk ook.

De beading van een sealant is meestal minder dan een (carnauba)wax, meestal heeft een sealant eerder sheeting. Dat zegt overigens weinig tot niets over de bescherming zelf.

De beschermduur varieert, de standtijd zal korter zijn dan een pure sealant (zoals EX-P) maar langer dan een gemiddelde wax. Het zou in ieder geval een aantal maanden moeten blijven zitten.

Ok, het gaat mij bij dit product niet om correcties. Kan ik dit product gebruiken als een wash and wax. Dus eerdt wassen en deze op gebruiken. Of moet ik gewoon een echte wax nemen.

Twee collega´s vroegen of ik hun auto wilde wassen en waxen, ik heb deze gekozen omdat het een alles in een product is, ervan uitgaande dat deze als waxlaag gebruikt kon worden, maar wil hun niet teleurstellen.

Ik wil wel dat hun auto mooi glanst en een goede beschermlaag heeft.

Inderdaad, maar wil je meer beading dan kan je kijken naar Polish with Carnauba of Polish with Carnauba Blue. Je kan ook kijken naar Dodo Juice Need for Speed.