• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft ervaring met clayblocken ?

Zelf niet gebruikt maar wat ik ernomen heb minder mild als gewone klei en meer geschikt voor de zwaardere vervuiling. Laat ook wat marring na.

Ik heb even moeten opzoeken wat het was, wist nog niet van het bestaan :schaam Ik heb er nog geen ervaring mee.

@PeterSpijker: wij stellen het op prijs als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel ;)

Euhhhhh, clayblocken?

Google levert alleen maar info en foto's van bakstenen? :weetniet

En nee, daar heb ik geen ervaring mee op lakken en dat wil ik ook zo houden :lol

Inderdaad soepergrover deze blocken van Smartwax bedoel ik.

Info; Smartwax claimt dat je met een ClayBlock makkelijker en beter de je auto kan kleien dan met conventionele klei. Het 100 grams blok gaat langer mee en kan 15 tot 25 keer gebruikt worden.

ClayBlock is bruikbaar op elk oppervlak, dus bijvoorbeeld ook op glas en chroom.

ClayBlock plakt niet, hoef je niet eerst te kneden en is niet schurend.

@ stimpy, sorry,ik zal me van de week even voorstellen.

Zou dit makkelijker werken of niet?

ik zou het bij gewone klei houden... hoe "basic" is kleien.... en waarom ZOU je iets anders willen gebruiken..

als je dat clayblock laat vallen, dan kan je hem in zijn geheel weg gooien..
waar gaan de vervuiling heen?? bij gewone klei, kneedt je dit erin, en zodra hij "vol" is, gooi je hem weg.. en pak je een nieuw stukje..
daarbij.. voor die 23 euro..denk dat gewoon kleien niet duurder is!

en veiliger..

ik zougewone klei nemen

FF een schopje....

Mijn persoonlijke ervaring :

Ondertussen toch al wel wat wagens gekleid met de kleiblocks van Carpro en moet zeggen dat het kleien op zich zeer zeker sneller gaat dan met de "gewone" klei .

10 auto's met zo 1 blokje ? : NEE

Sneller ? : JA

Goedkoper ? : JA ( ik ga er vanuit dat ik 3 wagens doe met 1 blokje )

Beter ? : eerst even goed als met de gewone klei , nadien alleen maar minder en minder...........

Onlangs nog vernomen dat je zo'n kleiblock eerst op glas moet "inwerken" , nu weet ik gelijk hoe het kwam dat de ene auto marring had en de andere niet (meer) ......

Ga ik nog kleiblocks kopen ? : waarschijnlijk wel al zal er ook altijd klei aangekocht worden.

Vooral als je gaat polijsten kan een kleiblock helpen om iets sneller klaar te zijn met kleien.

Mijn 1e block heeft z'n beste tijd gehad , er zit helemaal geen "profiel" meer op en de werking is navenant ]-0

Ik heb de clay blokken ook gebruikt op een hyunday getz en op een golf van 2010.
Beide zijn na de tijd wel gepolijst met mezzo en finale.
Die van mij waren merkloos maar gaven op de golf meer marring dan op de getz.
Ik heb ook de clay doeken geprobeerd deze vind ik persoonlijk fijner (meer gevoel. )
Ze gaan allebei als een speer , gewoon regelmatig afspoelen en een goede lube gebruiken.

Ik heb een clayblock van chemical guys. Ik vind dat je de vervuiling beter aanvoelt dan met klei. Het ligt iets beter in de hand ook. Wel heb je marring achterna. Voor mij blijft klei ook nog in collectie.

Ik heb bij @verlengsnoer het DJ clayblock mogen testen:

Werkt inderdaad sneller.
Bij een beweging heen en terug is de ene stroever dan de ander.
Het vuil dat je weg haalt zie je niet op het clayblock, maar het is wel schoon (getest met normale klei achteraf).
Volgens de gebruiksaanwijzing kan je wanneer je het laat vallen het blok schoonspoelen met water en opnieuw gebruiken.

Mijn voorkeur (ondanks dat het veel sneller is) gaat toch uit naar normale klei, met name omdat je echt kan voelen of de lak schoon is.

hondasport;338217 zei:
Ik heb een clayblock van chemical guys. Ik vind dat je de vervuiling beter aanvoelt dan met klei. Het ligt iets beter in de hand ook. Wel heb je marring achterna. Voor mij blijft klei ook nog in collectie.

Hey, waar kan je zo een clayblock kopen ? Ik kan deze nergens vinden. Thx !

In de webshop staan er 2 van Dodo Juice, heb er geen ervaring mee...

Fine:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Square_Sponge_Clay_Pad_Fine_DJSSCPF_102521

Medium:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Square_Sponge_Clay_Pad_Medium_DJSSCPF_102522