• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wie weet er een goeie combinatie?

Dennisfordst

Detailing rookie
21 mrt 2013
22
0
wie heeft er een goeie suggestie over een glaze en een sealant bij mijn auto?
auto staat in me avatar

ford fiesta st blue performance

Gezien de 'donkere' kleur van je auto zou je kunnen kiezen voor Poorboys World - Black Hole als glaze. Een sealant is een keuze die je zelf kunt maken, daarbij is naar mijn weten geen kleurdifferentiatie.

Black Hole gebruik ik wel. Zelf heb ik geen sealant enkel waxen. Voor de lange standtijd kies ik dan wel voor Collinite 476S.

Heeft naar mijn idee geen zin NXT2.0 bevat namelijk cleaners waarmee je de glaze weer verwijderd. Beter een pure wax of sealant te kiezen.

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB_EXP16_100728 over deze sealant heb ik toch al goede dingen gelezen op dit forum en het is combineerbaar met black hole .
je kan er ook nog een wax bovenop doen daar heb je ook een ruime keuze in voorbeeld deze wax van poorboys https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Blue_235ml_PB_NPB8_100714

Zo veel goede waxen en sealants zijn er. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat en wat je budget is. De waxen van Dodo Juice bevallen mij uitstekend en zijn in panelpots (30 ml.) aan te schaffen. Maar ook vind ik Auto Finesse Temptation een heerlijke wax.

Mijn keuze zou zijn: PB Black Hole als glaze, en daarna de Dodo Juice Blue Velvet Pro (=wax met bestanddelen van een sealant) en die weer aftoppen met de Dodo Juice purple Haze (Pro).

1000 producten, 1000 meningen...

Als je een paar soorten wilt proberen, dan is het misschien verstandig om bijvoorbeeld wat diverse Dodo Juice panel potjes te kopen zonder meteen vast te zitten aan een grote pot.

Zo kun je experimenteren met diverse soorten en zo kijken welke wax je het beste bevalt.

Misschien is er wel een forumlid die bij je in de buurt woont en waar je wat samples kan lenen/proberen.

hoe breng ik de glaze en sealant het beste aan? met de hand of DAP 500?
met welke pad kan ik het beste de glaze en sealant verwerken?

kan ik met een dap 500 ook de PB natty's paste wax blue aanbrengen? of is dat beter met de hand?

Nog meer input - hoezo dadelijk door de bomen het bos niet meer zien: Ik zou kiezen voor de AF producten - de Pre paint cleaner en de Power seal sealant deze heb ik zelf de laatste keer gebruikt en ben er erg te spreken over de Power seal is speciaal voor de DAP ontwikkeld maar ook goed met de hand aan te brengen. Tussen de paint cleaner en de sealant zou je Black hole of mothers step 2 (geeft hetzelfde resultaat) kunnen gebruiken. Deze zou je kunnen toppen (de sealant) met een 100% carnauba wax als Natty's, AF Temptation of een DJ wax. Wel tussen het aanbrengen van de sealant en de wax minimaal 12 uur wachten.

Natty's is denk ik makkelijker met de hand - heb ergens gelezen dat de pad van de Dap niet in het potje past. Ervaring met een Dap heb ik niet dus doe alles handmatig en ook dat is prima te doen mits je natuurlijk niet stevig wilt polijsten.

Die kan er meteen achteraan - nadat je de glaze natuurlijk goed hebt uitgepoetst. Alleen tussen sealant en wax moet je 12/ 24 uur wachten en tussen wax en wax is het beter om 12/ 24 uur te wachten. Kan bij wax over wax eerder maar algemeen geld minimaal 12 uur wachten ivm uitharden van de wax zodat als je een nieuwe laag aanbrengt je de "oude" niet wegpoetst. (Dit geldt ook voor de sealant + wax combi.)