• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wie weet hier meer over Meguiar's deepcrystal carnauba wax

precies, vandaar dat ik ook meer info wou over mijn fles, ik ben er nu achter dat ik nu over wil gaan op een wax uit een potje waar positieve berichten over zijn.

Ik denk dat het poorboys wordt of toch mss dodo juice

Ik ben indertijd (zoals velen) begonnen met de rode Meg's flesjes....akkoord, er zijn voor hetzelfde geld vast betere producten te kopen, toch kan ik niet zeggen dat ik er ontevreden van was en heb step1 & step2 persoonlijk niet als zijnde "bagger" ervaren. Met de step3 canauba wax heb ik echter geen ervaring :weetniet

@DUB ik zie niet direct de logica in van het vertrouwen in een wax verliezen omdat deze na 5 minuten reeds gecured is..?:weetniet Edit: werd reeds aangehaald en beantwoord door nicknameless zie ik nu

Ik heb 2 weken geleden de fiat van mijn vriendin helemaal gepolijst en daarna met deze wax bewerkt, was perfect en bij de eerste regenbui zag het er goed uit enzo maar een aantal regen dagen later zie ik allemaal van die rare vlekken op het dak dus had ik bij mijzelf, nou daar heb ik voor niets aan gewerkt.

en ja swiptest was uitgevoerd

Ik zal mij niet uitspreken over de kwaliteit van het product in het rode flesje :) En als je wat anders zou willen gebruiken dan rijst bij mij de vraag wat wil je DUB? wil je easy on easy off, lekker vaak poesten aan je auto of moet de lak puur effectief beschermd zijn en wil je niet iedere maand detailen?

Easy on easy off? zijn er veel producten maar Ik zou gaan voor wolfgang sealant. Geweldig spul
duurzaamheid ? Collinite 915 of de 476 double car wax (die laatste is prijstechnisch ook heel interessant)

Groeten GdV

Ik kan mij ook niet uitspreken over de wax wegens geen ervaring mee, maar ik zag het verband niet tussen de curetijd en vertrouwenverlies.....mocht ik echter rare vlekken op de lak zien en als oorzaak daarvan de wax verdenken dan zou ik ook het vertrouwen verliezen in dit product (die logica kan ik wel volgen :ja )

@DUB

Oke duidelijk! mijn mening? collinite 915. € 38 euro doe je tien jaar mee. Geweldige glans, meer dan 1/2 jaar duurzaamheid in weer, zon wind, sneeuw, ijzel, pekel en wasbeurten. kan niets tegen op. Maar is NIET easy on easy of. Gweoon per paneel dun aanbrengen, even wachten (minuut of zo tot het hazed) en met een zachte supervezel oppoetsen.

Als je wel easy on easy off wil dan is wolfgang sealant mijn tweede keus. Maar ik vind het minder duurzaam als collinite 915. Na een maand of dire wordt de beading echt veel minder tov collinite. Maar aangezien het een sealant is weet ik niet of je dat ook als maat moet nemen voor de bescherming die het biedt.

Succes

ok bedankt voor al jullie uitleg ik zal het zeker allemaal meenemen in mijn besluit, erg moeilijk allemaal maar we komen er wel $$)

Ik lees net dat je gaat voor duurzaamheid van een wax. Zoals ik in een eerdere post heb aangegeven heb ik enkel ervaring met Meg's Goldclass wax en DJ Purple Haze Pro. Ik heb de Purple Haze Pro op 5 juli aangebracht (eerst gewassen en gekleid, geen glaze gebruikt). Tot nu toe drie keer gewassen, waarvan de eerste twee keer de waslaag "geboost" met Red Mist van Dodo Juice. Het is nu wel weer tijd om de auto oppnieuw in de was te zetten. Dus wat standtijd betreft ben ik erg tevreden over de Purple Haze Pro.

super neem ik zeker allemaal mee, heb sowieso tot morgenavond de tijd haha aangezien ze mooie korting geven