• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wijzigingen aan webserver: test met caching

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.688
200
Berkel en Rodenrijs
We hebben ter test caching ingeschakeld voor ons forum. Het voordeel hiervan is dat de snelheid van de site flink omhoog gaat, maar het zou ook problemen kunnen geven.

Dat kunnen we alleen testen door te proberen. Ondervind je problemen en denk je dat het door de cache komt? Meld het dan in dit topic.

Problemen die met caching te maken kunnen hebben:
  1. Je gebruikt de zoekfunctie en je krijgt niet de resultaten die je verwacht (of bijvoorbeeld de zoekresultaten van iemand anders).
  2. Je hebt een bericht geplaatst en even later lijkt hij (tijdelijk) verdwenen.
  3. Je bent plotseling uitgelogd nadat je een pagina hebt aangeklikt en als je het nogmaals probeert, ben je opeens weer ingelogd.
  4. Berichten sinds laatste bezoek zou onjuist resultaten kunnen geven
  5. Het markeren van het forum als gelezen zou bijvoorbeeld een ongewenst resultaat kunnen geven.
We hopen natuurlijk dat de caching goed werkt, maar het kan ook zijn dat we er aanpassingen aan moeten maken.
 
Ik zie inderdaad op de forum homepage bijvoorbeeld dit bericht als laatste reactie in "Te koop/gezocht", terwijl het topic waarschijnlijk in de prullenbak ligt en er nieuwere topics en berichten zijn. Maken jullie ook gebruik van bijv. APC, Xcache of Opcache i.c.m. PHP ?
 
Topic is inderdaad verwijderd. Kan jij dit topic nog wel zien / lezen? Of krijg je alleen de melding dat het topic verwijderd is? Ik duik erin!
 
MarcoR6 zei:
Ik zie inderdaad op de forum homepage bijvoorbeeld dit bericht als laatste reactie in "Te koop/gezocht", terwijl het topic waarschijnlijk in de prullenbak ligt en er nieuwere topics en berichten zijn. Maken jullie ook gebruik van bijv. APC, Xcache of Opcache i.c.m. PHP ?
Wincache is ingeschakeld.Jouw aangehaalde punt is trouwens een bugje en geen cachingprobleem blijkt.
 
Ik krijg onderstaand bericht te zien:

Sorry, you are not authorized to view this page.
Please try logging in or logging in as different user Login or send a message to the admin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben de caching weer iets uitgebreid. Voor de ICT-ers onder ons, we hebben query caching van MySQL weer ingeschakeld. Ook hiervoor geldt weer: mocht je gekke dingen / resultaten te zien krijgen meld het in dit topic.
 
query-caching zorgt ervoor dat de server elke zoekopdracht bewaart, want als de zoekopdracht dan opnieuw voorkomt hoeft de server niet opnieuw te gaan zoeken, maar alleen de resultaten van de zoekopdracht opnieuw te openen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Correct en tevens juist. Het scheelt bijvoorbeeld per gebruiker voor het inladen van de homepage 0,3 seconden. Dat lijkt weinig, maar er zitten hier gemiddeld zo'n 50 gebruikers gelijktijdig op de server en bij elkaar is dat een flinke winst in performance.
 
Heb een advertentie geplaatst en in het overzicht staat dat er 3 berichten in het topic staat. (6" Kompressorpads)
Ik zie ze niet en ook het bijgevoegde plaatje niet.