[Winter Prep] Hyundai Atos Spirit 2001 Rood
Afgelopen weekend bezig geweest met de auto van mijn moeder. Een Hyundai Atos van bouwjaar 2001, en in de kleur rood. Auto heb ik al van t zomer gepolijst en gedaan. Niet alle krassen eruit. Maar mooi zat nu
.
De auto had helaas al vanaf aankoop doffe koplampen, waar je natuurlijk als detailer gelijk aan ergert.
Ik heb daarom een tijdje geleden schuurpapier en pads bij carclean besteld. En heb bij deze winter prep de koplampen dus ook maar mee gepakt. Wel fijn, goed zicht!
Door het weer was het helaas niet mogelijk om het lakwerk te polijsten. Maar wel gekleid en ontvet en voorzien van Fusso!
Helaas weinig foto's kunnen maken toen ik klaar was, want het ging de lucht uit!
Stappenplan
1. Auto bekijken, en nadenken
2. Foto's maken
3. Auto in foamen
4. Afspuiten
5. Wassen met 2 emmers etc
6. Afspuiten
7. Kleien
8. Ontvetten van lak en ruiten
9. Aanbrengen - afnemen van wax (Soft99 Fusso coat)
10. RainX aangebracht op de ruiten
11. Interieur gestofzogen
12. Ramen gereinigd
13. Koplampen geschuurd (nat) [p1000 -> p1500 -> p2000 -> p3000
14. Koplampen polijsten [Monello Veloce op paars wol -> afbouwen naar Monello Finale op zwart]
15. Achterlichten gedemonteerd en gepolijst met Monello Mezzo op een oranje pad -> Afbouwen Monello Finale op zwart
Foto's!
Motorkap bij aankoop! (Inmiddels allemaal weg gepolijst!)
Vervuiling van 3 weken niet wassen
Wieldoppen ook erg smerig
En dat kun je zien!
Monello Artico Snow Foam aangebracht
Monello Artico Snow Foam
Kleien van het lakwerk
Handig joh die Monello Tapetto Duo!
Beading op voorruit
Before & After Koplampen
Before & After Koplampen
Achterlichten gedemonteerd en gepolijst
Z'n winterjasje
Groeten!!!!!
Afgelopen weekend bezig geweest met de auto van mijn moeder. Een Hyundai Atos van bouwjaar 2001, en in de kleur rood. Auto heb ik al van t zomer gepolijst en gedaan. Niet alle krassen eruit. Maar mooi zat nu
De auto had helaas al vanaf aankoop doffe koplampen, waar je natuurlijk als detailer gelijk aan ergert.
Ik heb daarom een tijdje geleden schuurpapier en pads bij carclean besteld. En heb bij deze winter prep de koplampen dus ook maar mee gepakt. Wel fijn, goed zicht!
Door het weer was het helaas niet mogelijk om het lakwerk te polijsten. Maar wel gekleid en ontvet en voorzien van Fusso!
Helaas weinig foto's kunnen maken toen ik klaar was, want het ging de lucht uit!
Stappenplan
1. Auto bekijken, en nadenken
2. Foto's maken
3. Auto in foamen
4. Afspuiten
5. Wassen met 2 emmers etc
6. Afspuiten
7. Kleien
8. Ontvetten van lak en ruiten
9. Aanbrengen - afnemen van wax (Soft99 Fusso coat)
10. RainX aangebracht op de ruiten
11. Interieur gestofzogen
12. Ramen gereinigd
13. Koplampen geschuurd (nat) [p1000 -> p1500 -> p2000 -> p3000
14. Koplampen polijsten [Monello Veloce op paars wol -> afbouwen naar Monello Finale op zwart]
15. Achterlichten gedemonteerd en gepolijst met Monello Mezzo op een oranje pad -> Afbouwen Monello Finale op zwart
Foto's!
Motorkap bij aankoop! (Inmiddels allemaal weg gepolijst!)
Vervuiling van 3 weken niet wassen
Wieldoppen ook erg smerig
En dat kun je zien!
Monello Artico Snow Foam aangebracht
Monello Artico Snow Foam
Kleien van het lakwerk
Handig joh die Monello Tapetto Duo!
Beading op voorruit
Before & After Koplampen
Before & After Koplampen
Achterlichten gedemonteerd en gepolijst
Z'n winterjasje