• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterbanden zomerklaar gemaakt...

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
Gisteren de winterbanden stapsgewijs klaargemaakt voor de (zomer-)opslag.

Steentjes uit de lamellen halen

Foto-WBQBXPO7-D.jpg


Speciale ventieldopjes om de banden volgend seizoen weer op dezelfde plaats te monteren

Foto-YCNP7IUJ-D.jpg


Velgen reinigen met Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:5

Foto-4ONMZTRZ-D.jpg


Foto-KEPEUAQJ-D.jpg


Foto-YPVKTZNQ-D.jpg


Foto-ASDLCSRA-D.jpg


Afspoelen met ruim water en nog een keer met de velgenreiniger aan de slag

Foto-UQCYP3ME-D.jpg


Foto-BDVKYWWZ-D.jpg


Spray and wipe en kleien

Foto-478DXZZJ-D.jpg


Grondig spoelen en tenslotte met Iron-X te laatste deeltjes verwijderd

Foto-CHP6HLD7-D.jpg


Wheelwax aangebracht (2 laagjes) m.b.v. de zwarte Powerball

Foto-3VGIRS4S-D.jpg


Foto-X3SLPCXT-D.jpg


Uitgepoetst en een laagje Poorboy's World Bold N Bright Tire Dressing

Foto-4WCS8Q7H-D.jpg


Foto-E7X3QOM8-D.jpg


Foto-PYYBEFMN-D.jpg


Dag winter (naar de velgenboom)

Foto-VPYBMEYT-D.jpg


Hartelijke groet,
Kees.
 
Velgen zien er uit als nieuw. Hoe breng je de wheelwax aan met die powerball? Wheelwax op de velg en dan inwerken met de powerball of wheelwax op de powerball?
 
Netjes hoor. :)^

Ik heb hier ook nog 12 velgjes liggen, die dezelfde behandeling kunnen gebruiken (waarvoor ik nog geen tijd heb gehad).
Dus als je nog zin hebt. :D
 
Mooi!!!
Wel een vraagje, heb je eerst gekleid en daarna Iron.X gebruikt? Ik zou die stappen precies omdraaien?
 
SLK zei:
Velgen zien er uit als nieuw. Hoe breng je de wheelwax aan met die powerball? Wheelwax op de velg en dan inwerken met de powerball of wheelwax op de powerball?

Met de vingers aangebracht en ingewerkt met de Powerball.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Kleine zei:
Mooi!
Wel een vraagje, heb je eerst gekleid en daarna Iron.X gebruikt? Ik zou die stappen precies omdraaien?

Heb eerst Iron.X gebruikt, toen gekleid en tenslotte nog een keer Iron.X gebruikt (kwam nauwelijks nog wat af en had dus wellicht achterwege kunnen blijven).

Hartelijke groet,
Kees.
 
shaguar zei:
Speciale ventieldopjes om de banden volgend seizoen weer op dezelfde plaats te monteren

Er zijn verschillende meningen over , maar ik nummer mijn banden ook om deze later terug te kunnen monteren , alleen monteer ik ze anders .

Linksvoor wordt linksachter en rechtsvoor wordt rechtsachter .
Na nog een seizoen komt die bvb "originele" linksvoor terug op z'n eerste plaats zitten.

Waarom : gelijkmatigere slijtage en hoop hierdoor iets langer te kunnen genieten van mijn setje .

Ik kan het ook mis hebben , dan hoor ik het graag ...
 
Dat doe je goed GSM.

Thx @ jokingotto, zal ze ff bestellen. Zijn dezelfde als die van shaguar. Ze zullen in NL ook wel ergens te verkrijgen zijn, maar voor die 8 euro vind ik het wel best. Ik weet zeker dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan wanneer Tim ze gaat verkopen.