• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterwax: DGPS, CQUARTZ UK of Collinite 845

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hallo heren en dames,


Graag uw mening over het volgende dilemma:

Vorige winter heb ik Collinite 845 gebruikt maar ik moest helaas toch regelmatig bijwaxen omdat er niks geen bescherming aanwezig was.

Vandaar dat ik nu uit de volgende opties wil kiezen:

-DGPS 3.0:

Voordeel lijkt me toch wel de verwerking, wil hiervoor een gouden concorso kompressor pad voor gebruiken en dan lekker inmasseren met de DAP. 12 uur droog staan is geen probleem:D .
Nadeel: geen idee!


- Cquartz UK: prijs maakt niet uit want ik moet toch eraser erbij kopen wat het even duur maakt als dgps.

Nadeel: lastige verwerking.
Voordeel: bewezen langdurige bescherming.



Ik hoor graag jullie ervaringen van afgelopen winter en meningen over beide kandidaten!


Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!


Edit: sorry voor het ontbreken van Collinite in de poll, ik kan deze via de iPad helaas niet meer toevoegen :(
 
Vorig jaar en het jaar daarvoor ook DGPS aangebracht in november. Verwerkt prettig en de standtijd is prima. Uiteraard wel goed voorbereiden inclusief kleien, maar dan voelt de lak ook glad en kan er weer tegen tot het voorjaar.
Na het wassen tussendoor (als het weer het toelaat) loop ik de auto even na met QD+.
 
Ik heb "geen van beide" gestemd...ik gebruik sinds een paar jaar de collinite 915 naar volle tevredenheid...doorstond tohiertoe de winter glansrijk. Ik ben eigenlijk verbaasd dat de 845 niet hetzelfde resultaat gaf bij u.
 
Ik snap ook niet waarom de Collinite geen goed resultaat levert. Ik gebruik het nu een jaar of twee en bescherming tot 4/5 maanden haalt het gemakkelijk.

Wat voor shampoo gebruik je?
 
Ik denk niet dat je een één op één vergelijking kunt maken tussen de DGPS en de Cquartz.
De bescherming van de C quartz is naar mijn idee van een andere orde dan die van de DGPS. Als je de DGPS puur als sealant gebruikt en beoordeelt dan is het voor mij één van de toppers onder de sealants.
 
Ik denk personlijk dat DGPS of een ander sealant is niet vergelijkbaar met CQUARTZ. Want nano coat werkt toch heel anders naar mijn mening.
Ik ben niet tegen en ook niet voor de nano coat. Omdat ik vind personlijk dat de glans, wet look enz is veel beter dan bij de nano coat.
En als u bent een echte detail freak dan ondervind u dat sealant en wax aan uw auto aanbrengen is toch verslavend. Dat doet een deugt, voor mij toch :)
 
2 laagjes 845 met een dag er tussen bracht mij prima de afgelopen winter door.

2e laag voegt zeker wat toe, had als test 1 deel niet een 2e laag gegeven en die stond duidelijk minder lang.
 
Autofinesse Powerseal met daarna een laagje Fuzion. Ideale winterwax vind ik. Wax on Wax off...
 
Het is inderdaad wat je zoekt, zoals Addy zegt is er iets voor te zeggen dat je naar gebruiksgemak zoekt.

C.Quartz is minder makkelijk aanbrengen en houdt ook veel langer vol dan die ene winter.
 
Bij mij gaat de auto dit jaar ook de winter in met AF powerseal, daarna pinnacle 2 series wax en afgetopt AF Tough Coat. Dit om uit te proberen of deze combi het net zo goed doet als de colli 845. Vind namelijk dat de auto er veel mooier door is geworden qua wetlook en glans.
 
Mijn auto staat nu nog in een laag AF powerseal met daarover heen Natty's red. Van de winter gaat mijn auto in de SS126, gaan we eens kijken of het wil volhouden, testje/review van mijn kant ;)
Volgens de verpakking zou de SS126 12 maanden moeten blijven zitten!
Omdat het een cleaner, glaze en wax in 1 is lijkt me dit een perfecte oplossing voor de wintermaanden :) Review komt er dus aan omdat het een relatief onbekende wax is hier op het forum (heb er niet veel over kunnen vinden) en er is ook nog geen beschrijving in de webshop.
 
Bedankt voor jullie input! Ik had de email alerts niet aanstaan vandaar dat ik nu pas check of er reacties waren.


Concluderend:

- Collinite blijft een goede optie,maar dan 2 lagen in 48 uur. Ben zelf ook fan gebruik eigenlijk alleen maar de 845. Zal dit zeker overwegen.

- autofinesse powerseal is een goede optie: ik heb zelf geen ervaring met auto finesse dus lastig in te schatten wat voor positie zij nastreven binnen de sealants...

@ Blackpassat, je spreekt erover dat dgps en cquartz van een andere orde zijn, kan je dat wat meer uitleggen. Zelf heb ik de originele cquartz gehad en die heeft 6-9 maanden beschermd. Ik had wel slechts 1 laag aangebracht.


Wat zou een goede sealant zijn bovenop de cquartz? Is dat sowieso aan te raden als vervanging van reload? Voor mijn gevoel zit er in de collinite heel veel oplosmiddelen die vorige waxen als het ware letterlijk oplossen.

Zou ik DGPS bovenop de cQuartz kunnen doen?
 
DGPS op C-quartz, why not...
Maar zelfde geld voor Colli ;)
Ja, er zitten oplosmiddelen in de 845 (voornamelijk om m vloeibaar te maken en houden lijkt me), maar het kan niet zo zijn dat dit middel de onderliggende laag werkelijk 'opeet'.
Langere curetijd dan een aantal uren lijkt me echter wel aan te bevelen inderdaad :)
 
Denk dat de Cquartz UK de beste papieren heeft qua standtijd. Hier kom je zeker de winter mee door zonder dat je extra moet aanbrengen gedurende deze periode.
 
Thegame1512;341087 zei:
@ Blackpassat, je spreekt erover dat dgps en cquartz van een andere orde zijn, kan je dat wat meer uitleggen. Zelf heb ik de originele cquartz gehad en die heeft 6-9 maanden beschermd. Ik had wel slechts 1 laag aangebracht.

Waar ik op doelde is dat CQuartz een niet organische nano-coating is, erg duurzaam met een zeer lange standtijd. Naar mijn idee is dat heel wat anders dan een " gewone" sealant zoals de DGPS is. Ik vind dat een erg fijne sealant maar de standtijd zal hoe dan ook korter zijn dan bij Cquartz.
 
Ik heb beide besteld bij Carclean!

Wat vinden jullie van het idee om eerst cquartz aan te brengen en een week later DGPS?


@BlackPassat; ja, maar ik zie CQuartz echt niet als een 12 maanden oplossing hoor. Vorige keer heeft het een 6 maanden gehouden maar daarna was het echt weg. Nog verschrikkelijk lang. Testspotje doe ik misschien wel als ik tijd heb op een andere auto :)
 
Zes maanden is voor mij voldoende voor een winterbescherming. We zijn wel detailers en willen ook een beetje aan de gang blijven, toch?
 
Twee lagen 915 voor de winter normaal, maar ga de desire of ibrido maar eens proberen denk ik. Heb van de zomer twee lagen Ibrido erop gedaan en die zitten er nu nog steeds, dus denk dat deze de winter wel door komt met twee verse lagen begin oktober ;)