• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterwax: DGPS, CQUARTZ UK of Collinite 845

Ik ben nu bezig met een test:
Dit lijkt mij een eenvoudige bescherming die ook nog eens makkelijk herhaald kan worden tijdens de winter (indien de temp. dat toelaat natuurlijk).

Vooralsnog houdt C.Pro Hydro2 zich erg goed, ondanks het enorm barre weer van de afgelopen tijd. Ik merk dat bijvoorbeeld aan mijn voorruit die nagenoeg hetzelfde effect als Rainx laat zien. Afgelopen weekend gewassen, dit ging bijzonder makkelijk en liet een erg mooie sheeting en beading zien. Ik ben benieuwd!
 
In vergelijking met de Nanolex Washcoat vind ik de C.Pro Hydro2 veel te duur.

Daarnaast vind ik de geur van de Nanolex beter, en had ik bij de Hydro2 last van vlekken, die ik bij de washcoat niet had.
 
@McShine: De test zal het nog moeten laten zien, maar de standtijd is bij Hydro2 3maanden (op internet diverse reviews gezien van 5 a 6 maanden zelfs!) en bij nanolex 6 tot 8 weken, dus de vraag is of het wel duurder is. Eerst Hydro2 testen en ik zal nanolex ook eens proberen.
 
Bij mij zitten er twee lagen AF Powerseal op getopt met Meguiars Ultimate liquid wax (zijn ook al het kunststof beschermd, parelt ook mooi :)). Wel bij het opdoen van een nieuwe laag eerst 24 uur gewacht zodat de laag ervoor goed uitgehard is. Glans is top, en alle twee de sealents moeten het 6 maanden vol houden. Ga hem wel als kan de auto wekelijks proberen bij te houden met detailer spray's, en afspoelen in wasbox voor de pekel. Ook spraywax gebruiken om de wax laag te boosten om beetje extra bescherming toe te voegen, ben nog niet helemaal uit welke. Autofinesse Top coat, Meguiars Ultimate spraywax, Dodo juice red mist of PB QW+??
 
@ IbizaSigno: Ultimate liquid wax heeft geloof ik geen cleaners in zich. Meguiars geeft aan om het beste resultaat ermee te bereiken er eerst ultimate polish (glaze) moet worden gebruikt, als het cleaners zou bevatten dan zou die stap nutteloos zijn. Ik denk dat je in de war bent met NXT 2.0.
 
Ric325i;345682 zei:
Verwerkt de 915 net zo makkelijk als de 845?
Nee. 845 is makkelijker: met je pad hoef je niet in het blik te komen (persoonlijk vind ik de opening niet groot genoeg voor mijn pads). 845 verspreid ook makkelijker. 845 is vergevingsgezinder met afnemen als je het te dik opbrengt.

Is de 915 qua glans (veel?) beter dan de 845?
Ik vind van niet.

Andere verschillen:
845 kan bij een lage temperatuur 'vast' worden, waarna je moet schudden om het weer vloeibaar te krijgen.
915 is duurzamer. Kan wellicht een week of 2 extra bescherming schelen.

Beiden zijn geweldige waxen.
 
Winterbescherming voor mij is AF Tough Coat.

Super sealant, heb deze er nou 2 maanden op zitten en beading en sheeting zijn super.

Probleem: Trigger van het flesje gaat na twee keer waxen en laten liggen vastzitten. :s
Elke keer grondig doorspoelen helpt ook niet. Meer mensen hier last van en misschien een oplossing?
 
Geen last van. Met een beetje geluk heb ik nog wel een sprayertje liggen voor je. Zal morgen voor je kijken als je wilt ;)
 
Rodjer goed nieuws! Ik heb een sprayer gevonden die erop past. De Monello Perfetto sprayer past 1 op 1. Dus mocht je die willen stuur maar ff pb tje ;)