• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang DGPS 3.0 > Collinite 845

@Bart
Ik heb geen ervaring met Dodo waxen en zal deze ook niet aanschaffen zolang mijn Natty's, Collinites en Fuzion nog niet op zijn. En persoonlijk heb ik niks met Dodo waxen. Spreken me niet aan.
Ik spreek uit mijn eigen ervaringen. Voor mij blijft Collinite de winterwax.
Ik zie wel een toegevoegde waarde van een Collinite in de winter: beschermlaag die het mij mogelijk maakt om 's winters mijn auto makkelijker schoon te houden. In het najaar/wintermaanden wil ik toch ook wel af en toe een blinkende auto hebben. Swirlvrij is dan bij mij minder belangrijk (zon schijnt dan toch niet zo vaak). Ik zal de Optimum No Rinse komende maanden gebruiken. Kijken hoe dat spul werkt. Voorheen deed ik het met een washmitt met water zonder shampoo en ging er daarna met LT of S&W overheen.

Ben ik de enige gek hier die haar auto (en die van mijn man) in de winter gaat detailen? En Bart, jij hebt nog wel zo'n mooie werkplaats. Die laat je toch niet onaangeroerd in de winter?
 
Ik heb beide producten de wolfgang sealant 3.0 en de collinite 845 en ook nog de collinite 915. De wolfgang is super en wel driemaal super super makkelijk aanbrengen, super makkelijk uitpoetsen en super glad resultaat. Een din is niet super en dat is het gegeven dat het na uitpoetsen nog 12 uur droog moet blijven. Ik heb al tweemaal meegemaakt dat dat door dat rotweer niet lukte. Maar het dient gezegd dat het na een paar maanden nog steeds Beading geeft. Ik heb ook de collinites geprobeerd en ik vind aan het gegeven dat het meer dan 8 maanden na aanbrengen nog steeds beading geeft niets gehyped. het heeft de vorige winter ondanks meerdere wasbeurten en zelfs een wasstraat zonder problemen doorstaan.

Daar krijg ik ondankt de koude winter een warm gevoel van.......is dat wellicht een sprakje emotie....:)

Collinite geeft mij een goed gevoel.........hoeveel emotie wil je in een wax?
 
Dat is toch met veel producten zo, een hype ;)

Wanneer hier veel gesproken word over een bepaald producten, "leeft" dat meer dan een ander product
 
nicknameless zei:
Alsof iedereen bij het vallen van het eerste vlokje sneeuw ineens 6 maanden z'n auto niet meer gaat doen..... :no

Inderdaad, ben ik er 1 van.................:sob:
 
Jeroen zei:
Nee! Want ik smeer doodleuk mijn Good-Old M16 er op!

En wanneer die leeg is, komt er gewoon een nieuwe pot! :grinning:

gelukkig =D
er zijn er nog meer!
als mijn pot (die ik nog moet kopen!) leeg is koop ik weer wat anders!
lekker afwisselen!
:D
 
@Harold: ging mij niet om het middel maar om je tekst ( zelfde als:"in principe kan het niet" ... het kan dus stiekem ook wel ;), snap je )

@Dibbuz: ik zou met liefde willen vraag me alleen af of het nu echt mogelijk is wat betreft de topic-vraag:

1 - ja hoor je kan gewoon toppen, werkt perfect .... ook gedaan en no problemo, ideale combo etcetcetc
2 - nee kan niet, zitten monstertjes in de colli en die eten de onderliggende laag op, colli sucks, dgps is meer voor de zomer etcetcetc

De bovengenoemde zijn gewoon losse flodders / uitspraken, wat ik er mee wil zeggen is dat men het er toch niet met elkaar eens wordt.
Tot op heden nog geen goede onderbouwing / test gezien die uitwijst dat 1 zijde echt gelijk heeft ( en als er een test gevonden wordt, dan elders een andere test

Mijn advies aan allen: Lees de reviews en maak je eigen conclusie, smeer er lekker op wat je wilt tijdens de winterperiode, doe wat het best bij JOU past ( wat eigenlijk gewoon altijd zo hoort ).