• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang DGPS 3.0 > Collinite 845

Zwerver7

Detailing rookie
19 aug 2010
137
0
Vandaag heb ik Wolfgang DGPS en Collinite 845 mogen ontvangen, mijn vraag is kan ik eerst DGPS erop smeren 12 uur regel en dan 845 erboven op? Ik had ergens gelezen dat 845 de sealant verwijderd. Ik wou eigelijks 845 alleen gebruiken voor winter maar werkt deze combo ook? Wolfgang wou ik meer gebruiken voor in de zomer en dan een Dodo wax erboven op.
 
De 845 heeft inderdaad ook een cleanende werking...Zou zonde zijn deze te gebruiken op de DGPS. Ik zou gewoon lekker een laagje DGPS zetten ;)
 
ik zou het testen de helft wel en de ander niet en dan een maand aankijken dan weten we het allemaal zeker:party:
 
De motorkap heb ik met collinite 476S gedaan en de rest met de 845, dat ging sneller met de DAP.
Ik zal de komende maanden aanschouwen wat het verschil is.
 
bartr123 zei:
Waarom is iedereen zo lyrisch over die collinite?

Misschien omdat de winter op komst is?
Ik heb vorig jaar voor het eerst de Collinite 476S gebruikt, ik zocht indertijd een niet al te dure wax die een standtijd van minstens 6 maanden heeft. En dat heeft ie zeker. Voor mij persoonlijk is Collinite mijn winterwax.

Wat de DGPS betreft, ik wilde eens wat anders, en waarom niet proberen als het in de aanbieding is. Daarnaast heb ik nog de CG JetSeal waar ik ook tevreden over ben. Andere ervaringen met sealants heb ik niet, tenzij je NXT liquid als sealant beschouwt. M.i. heeft deze niet zo'n lange standtijd, maar wel een mooie glans.

De tijd van de good old Natty's? Zo goed vind ik hem niet. Dit was mijn allereerstewax, maar qua standtijd valt hij me tegen.
 
Omdat iedereen de Collinite omhoog hypte,net als de DGPS...
Als iedereen zou zegt dat de Dodo SN de wax is die lang blijft zitten,is dat dan de rage voor aanstaande winter?
Mijn wagen is afgelopen winter waxloos doorgekomen,heb ik ondanks de vorst sneeuw en pekel iets van gemerkt?
Nee,niemand die zijn auto in de winter gaat staan te detailen,Ok,hooguit een keer afspuiten,maar meer niet.
wat is dan de toegevoegde waarde van een collinite of een dgps???
 
En ja daar is ie, .........

... de emotie bij de "emotieloze" Collinite :D

Mijn Jaguar staat nu van boven in de Dodo Juice Orange Crush.
En onder in de Collinite 845

Maar eens kijken wat beide gaan doen.

Hans
 
om maar ontopic te blijven..

dgps alleen houden.. 845 voegt weinig tot niets toe,
mischien alleen beading, want dat doet dgps bij mij altans niet altijd fantastisch (sheeten wel trouwens)