• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte BMW118D winterklaar maken

josnl

Detailing rookie
12 nov 2014
11
0
29
Hi allemaal,

Sinds vandaag heb ik mij aangemeld op dit mooie forum met zeer behulpzame en gepassioneerde leden. Dat was mijn eerste indruk althans. :) Enkele weken geleden heb ik mijn eerste auto aangeschaft; een witte BMW 118 D (Alpinweiss 300). Ik ben heel blij met deze, in mijn ogen, prachtige auto met M-pakket. Dit maakt 'm naar mijn idee helemaal af.

Nu komen helaas de wintermaanden er weer aan, sowieso geen pretje met een achterwiel aangedreven auto. Voor het exterieur ben ik echter nog op zoek naar producten die mijn auto een mooie glans geven (voor zover dat kan op een witte auto) en beschermen tegen al het vuil, zout etc. wat in de wintermaanden op de auto afkomt.

Omdat ik heel veel positieve reacties heb gelezen over de Collinite 845 leek mij dit een mooi product om op mijn auto aan te brengen. Is het wassen (al dan niet met APC) voldoende om daarna de Collinite aan te brengen? Of zijn hier nog andere stappen voor benodigd? Daarnaast vraag ik me af of dit product voor een witte auto het meest geschikt is.

Om de auto te laten 'glanzen' was ik benieuwd of er nog producten zijn die ik over (of onder) de Collinite kan aanbrengen.

Ook voor de bescherming van de velgen ben ik nog op zoek naar het meest geschikte product. Er wordt een hoop mee gereden (woon- werkverkeer +/- 160km p/d). Om het schoonhouden wat te vergemakkelijken ben ik op zoek naar een product wat de velgen een mooie glans geeft en bescherming biedt tegen de wintertroep zoals zout etc.

Zoals misschien op te maken valt uit mijn eerste post op Carclean.com, ben ik nog niet erg ervaren met het gebruik van de producten die hier worden aangehaald op dit forum. Daarom stel ik elke tip en ieder advies zeer op prijs 8D

Alvast bedankt voor jullie reacties!

conv_1051.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Glans ga je voor 90% verkrijgen door em te polijsten en niet dmw wax bv, en bij een bmw hoef je dat polijsten niet handmatig te proberen (keiharde lak meestal) is mijn mening. Eerst ff wassen met een overdosis shampoo (zeker geen apc erbij want dat kan vlekken geven) dan zou ik de lak handmatig cleanen eerst met een mothers kleiset en dan met bv Poor Boys prof polish (ook met een aparte rode monello handpad) inwerken en afnemen. Vervolgens is op zich het aanbrengen van de collinite 845 voldoende echter zet altijd eerst er nog een sealent op poor boys exp bv. Een evt glaze zou ik in de winterperiode weglaten en zelf in de zomer moet je je zelf afvragen of dit meerwaarde heeft op een witte auto ik vind persoonlijk van niet. Velgen met een velgenreiniger en dan gyeon iron schoonmaken en met gyeon cure beschermen (dat zou mijn keuze zijn) wetcoat of rim kan ook.
 
Dan nog wat tips. Was em met 2 emmers (spoel en shampoo emmer) bv met born to be mild van dodo juice en een washmitt ,drogen met een droogdoek (delirium bv).
 
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie Ric, daar kan ik wat mee!

Wat is het voordeel van het aanbrengen van een sealent onder de Collinite?
 
Een sealent is een synthetische wax welke vaak niet uitblinkt in bv beading (bolle waterdruppels) maar wel in een lange beschermperiode/standtijd. De 845 is een pure wax met ook een heel goede standtijd en een mooie beading. Met het aanbrengen van 2 lagen heb je een optimale bescherming. Vandaar dat ik zo'n combinatie gebruik.
 
Voor de velgen gebruik ik momenteel Gyeon WetCoat. Perfect en snel spul, na 2 maanden en 2000km veeg je het vuil er zo af tijdens het wassen. Is trouwens ook prima te gebruiken op de ramen, vanaf ongeveer 70km/h rolt het water zo van je ruiten af.

Oppervlak goed schoonmaken, WetCoat op het oppervlak sprayen en meteen afspuiten. Geeft een prima afstotende werking :)
 
Nick bedankt voor je advies en Longdude bedankt voor je compliment! Ben er zelf ook erg over te spreken!