• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte doffe lak weer laten glanzen.

Chimsie

Detailing rookie
6 jul 2020
2
2
Mijn vriendin haar witte Nissan QQ uit 2009 hebben we vandaag onder handen genomen, helaas niet met het gewenste resultaat (de auto is zeer verwaarloost aan de buitenkant)

Wat hebben we gedaan tot nu toe (alleen de motorkap)

- Wassen
- kleien
- Meguiars Deep crystal 3-step

Het resultaat laat te wensen over, de auto is zeker een stuk schoner geworden maar de glas hebben we nog niet terug gekregen, wat adviseren jullie ons?

4B29F427-3213-4067-9441-6306CB4AA96C.jpeg
27383CED-0E43-42E4-9372-E5C00FA764DF.jpeg
F732CBD6-1FE4-44D8-93F8-AF706A7191F2.jpeg
 
Handmatig ben je wel even bezig
Met de machine maak je meer kans
Dit forum heeft een speciaal gedeelte met handleidingen
Kijk daar even rond.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Handmatig ben je wel even bezig
Met de machine maak je meer kans
Dit forum heeft een speciaal gedeelte met handleidingen
Kijk daar even rond.
Ik had al even gekeken naar machinaal, maar die investering ga ik nooit meer terug verdienen.

Waar moet ik aan denken in tijd als ik dit handmatig ga doen?
 
Dat je voorlopig niet meer naar de sportschool hoeft :)

Ammo heeft toevallig laatst een video geplaatst hierover


Qua investering spreek je over een paar tientjes.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Eerlijk gezegd denk ik dat als je met de Crystal-steps niet een redelijk resultaat krijgt, er iets niet helemaal lekker is gegaan. ;)

1) Wassen
2) Kleien
3) Paint Cleaner
4) Glaze
5) Wax


Dit zou toch echt wel een verschil moeten maken. In ieder geval beter dan de doffe lak die je nu ziet op de foto's.

Handmatig levert toch minder resultaat op dan machinaal. Niet alleen is machinaal sneller en makkelijker, maar je hand-bewegingen evenaren simpelweg niet de VELE bewegingen die een excentrische machine maakt
Machinaal ben je al de nodige uren bezig, handmatig dan zeker veel meer. (En dan hopen dat je een redelijk resultaat behaalt)

EDIT - In het filmpje is vanaf 07:10 de timers te zien; Machinaal is sneller en beter. :p


Wat betreft de investering: Die heb je vrij makkelijk ''terugverdiend''. Niet als in letterlijk geld gaan verdienen met polijsten, maar in de zin van het geld dat je bespaart door de auto niet naar een poetsbedrijf te brengen en het feit dat je altijd een machine + toebehoren in huis hebt voor toekomstige fratsen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik zou zeggen dat je om en nabij de €300,- al goed aan de gang zou kunnen met machinaal polijsten, aangezien je al was-spullen en klei hebt;

€255,00 (Dap Evo - Monello Pakket)
- DAP Evo machine
- 3 gradaties polijstmiddel
- 3 gradaties foampad
- 3 doeken
- Tape
- Kleine backingplate

€24,00 (3x 4'' pad voor op de kleine plate)
- Geel
- Oranje
- Wit

€14,00 (Gyeon - Prep 500ml
- Ontvetter voor tijdens én na polijsten
 
Waar moet ik aan denken IN TIJD... ;)

Dus hoeveel langer ben ik bezig als ik handmatig aan de gang ga.


Tja, ik heb eerlijk gezegd géén idee. Ik weet alleen dat handmatig polijsten totaal geen pretje is omdat dit zwaar is, lang duurt en je dan nog niet bereikt hebt wat je verwachtte. :p Op harde lakken is het helemaal feest.