• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte strepen op kunststof na aanbrengen PB EX-P

Keesj

Detailing rookie
14 sep 2011
7
2
Ik heb, na een eerste bestelling bij CarClean, mijn Nissan QashQai gewassen met PB Super S&S, gedroogd en toen PB EX-P aangebracht. Dat ging allemaal heel goed, alleen ben ik erg onvoorzichtig geweest en is er EX-P op de kuststof trim terecht gekomen. In het begin had ik dat nog niet eens door, maar nu zie je echt witte/grijze vlekken/strepen op het kunststof. Ik heb al eens opnieuw gewassen met PB Super S&S, maar de vlekken blijven.

Heeft iemand een advies hoe ik die vlekken van het kunststof kan krijgen? Ik ben zelf natuurlijk aan het denken aan Trim Restorer, maar wellicht zijn er nog andere methoden. Alvast bedankt!

(PS Ik zal vanavond eens proberen wat foto's te maken; dat verduidelijkt misschien een en ander).

Misschien krijg je het eraf met een APC (all purpose cleaner) van Poorboys World of Meguiars?

Tip voor volgende keer: trim's even afplakken met 3M tape om witte vlekken te voorkomen.

Je zou best eens rondzoeken op het forum, er zijn er al verschillende die dat voor hebben. Als ik het goed herinner kan je het wegkrijgen met zo'n wondersponje van de action bv. Misschien dan eerst op een minder geziene plaats proberen. En het sponsje nat maken.

Om ervoor te zorgen dat de trims niet wit uitslaan na het waxen, kun je de trims afplakken met 3M afplaktape.

Gebruik alsjeblieft niet de goedkope beige schilderstape uit de bouwmarkt, dat is echt baggerspul. Als je dat te lang laat zitten, laat de tape na verwijdering allemaal lijmresten achter.... Ben je nóg langer bezig....

Mocht je onverhoopt de trims hebben geraakt, dan kun je eerst het schoonmaken met APC en als dat niet afdoende is, kun je altijd nog Black WoW Pre Cleaner gebruiken.

Zelf gebruik ik de 3M Scotch® 244 Goud afplaktape. Deze is gemaakt van rijstpapier met een acrylaat lijmlaag wat geen residu achterlaat, perfect water- en hittebestendig.

Prijs per Rol tape
Maat 19mm € 5.62
Maat 25mm € 8.60
Maat 38mm € 9.02
Maat 50mm € 10.50

8o

:-b

Zelf wacht ik met het verwijderen van de tape nadat ik volledig klaar ben met polijsten, glaze, wax enz.
Het aanbrengen c.q. afplakken neemt even wat tijd in beslag, maar scheelt je naderhand flink wat ergernis en schoonmaken

nicknameless zei:
Gebruik alsjeblieft niet de goedkope beige schilderstape uit de bouwmarkt, dat is echt baggerspul. Als je dat te lang laat zitten, laat de tape na verwijdering allemaal lijmresten achter.... Ben je nóg langer bezig....
Tell me about it... (herinnert zich nog een vrachtwagen waar dat op gebruikt was)
Zelf heb ik ooit eens die paarse tape van de Action geprobeerd.
Eens maar nooit meer; als die in de zon komt, krijg je echt een verschrikkelijk lastig
te verwijderen lijmlaag.

als eerder genoemd, de sponsjes (binq) van de action verwijderen de witte aanslag.
daarna een trim restorer van het merk dat jezelf goed vindt.

en idd goede tape gebruiken....

Ah bedankt! Ik ben morgen in de buurt van een Action, dus daar loop ik eens even binnen. En dan toch nog eens een bestelling plaatsen voor wat Trim Restorer en wat 3M tape.

Ik zag op het QashQai forum (die kan ik op het werk wél lezen... :-b) dat er ook al veel over gesproken was en PB Trim Restorer veel gebruikt werd.

Vandaag dus even naar de Action geweest en 5 Blinq powersonsjes voor het gigantische bedrag van €0,98 gekocht. En verhip: het werkt! :ja
Zijn rare sponsjes, maar met één zo'n sponsje heb ik het witte residu weg gekregen (zover ik kon zien in het bewolkte weer).

Heb vervolgens de wagen helemaal gewassen, gedroogd en de voorruit eens behandeld met de (gratis meegeleverde) Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant. Zag geen waas; morgen eens kijken in de volle zon/bij daglicht.

Wel verslavend, dat poetsen. Eens kijken wat ik nog ga bestellen... ;-)

@Keesj; Schitterend dat het werkt en ook nog een Qashqai-Passion lid dat ik hier tegen kom :jippie

@ en alle andere; Is het mogelijk om eens een foto en volledige benaming te posten van de verpakking van die handige en veel besproken melanine(wonder)sponsjes.
Ga deze week eens winkelen in Nederland en koop de volledige :lol voorraad op bij de eerste Action dat ik tegen kom.