• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte vegen op stootstrips

Blancmeister

Detailing trainee
17 jun 2008
11
47
Vorige week een nieuwe (tweedehandse) auto gekocht voor de vrouw.

Nou heeft de vorige eigenaar zijn auto mooi gepoetst het lak ziet er mooi uit echter heeft hij de stootstrips op de deuren toen niet afgeplakt denk ik.

Op de stootstrips zitten allemaal witte vegen ik vermoed dat dit van autowax is.

Kan ik de strips nog mooi zwart krijgen ik heb de auto al een paar keer gewassen met mequairs shampoo en ook dreft geprobeerd op de strips maar als de auto opdroogt krijg ik toch weer die witte vegen te zien.

Bestaat er een wonder middel of heeft er iemand een tip om dit weg te krijgen. Volgens de garage is het moeilijk weg te krijgen omdat de wax er helemaal intrekt.
 
Apc 1:10 afnemen, daarna Auto Finesse Revive. In het uiterste geval afnemen met melamine sponsje ipv apc.
 
https://www.Carclean.com/product/Black_WOW/Pre_WOW_Pre_Cleaner_119ml_PW_04_101988 wellicht....
 
Heatgun oftewel heteluchtföhn, helpt ook wanneer de trims wat minder worden.
Zorg alleen daarna wel voor een goede beschermlaag.
 
Auto finesse revive trim dressing :)^
Aan 1 stootband had ik een flinke witte vlek, niks meer van te zien. Voor hoelang weet ik niet, maar het zit er nu 2 weken op en ziet er nog steeds goed uit. Zuinig spul. Ik heb het op een make up pad gedaan en op de witte vlek moest ik 2 keer met hetzelfde pad gaan om het te laten verdwijnen. Kan het zo snel niet meer vinden in de shop???

* gevonden https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143
 
Dank voor de tips!

Ik ga maar een flesje Auto finesse revive trim dressing kopen om het te proberen.

Echter wat ik mij afvraag haalt het de wax resten echt weg of verdoezelt (is dit een NL woord?? :)) het alleen maar??
 
Revive zal meer verdoezelen dan weghalen, voor het aanbrengen dus goed reinigen!
Zie de post van Thunderbird eerder ;)
 
De Pre Wow cleaner van Black Wow werkt ook prima hiervoor.En dan daarna beschermen met de Black Wow dressing;)