• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte Volkswagen Golf (2008) compleet onder de vliegas, wat moet ik doen?

bask04

Detailing addict
27 feb 2011
26
60
Zoals de titel al zegt, mijn witte golf 2008 compleet onder de vliegas.
Het filter van de straalcabine was defect bij de buren met als gevolg dit.
Nu vraag ik me af waar ik in de auto compleet kan laten behandelen?
En wat word er dan precies gedaan aangezien ik hier van alles lees zoals , snow foam, wassen, kleien
polijsten, waxxen
ben echter nogal een leek in cleaning.
Wel kan de lak een opknap beurt gebruiken en hoe kan ik de auto
daarna het best onderhouden , welke shampoo, washmitt, en tussendoor nog
iets gebruiken om de lak te verwennen?


alvast heel erg bedankt
 
en dan nu een noob op vlak van straalcabines...wat is vliegas?

nog nooit gehoord(ook niet gegoogled...sorry ervoor!)

**edit** https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegas
dus echt zoals de naam het zegt, as die gaat vliegen met de rook mee... hetgeen op de grond blijft van asse is grondas(wow...zo origineel gevonden :p )


eenig idee wat ze juist verbranden naast jou? ook heel belangrijk dat te weten, ik denk dat foamen en eens goed wassen al veel soelaas gaat brengen, en bijwerken van de lak? lees je ogen uit op het forum, hier staat alles wat je wil weten(en nog meer dat je niet wil weten, of NOG niet wil weten :party: )
 
Volgens mij bevat vliegas o.a. ijzeroxide en andere metalen, klopt dat? Dan heb je als voorbereiding Iron.X nodig (op moment van schrijven nog net voorradig) en daarna kleien met een kleikitje van bijvoorbeeld Mothers Wax.
 
Het beste is om afspraak te maken bij CC voor een behandeling bij Diventa Bella en de rekening inleveren ( uiteraard wel even je verzekering van te voren op de hoogte stellen ).
( Tenzij je perse zelf wilt doen en/of de verstandhouding met de buren te goed is )
 
Mischien handig om te weten waar je ongeveer vandaan komt.Mischien is er en detailer in de buurt van je die je een handje op weg kan helpen;) :idee
 
Tim zei:
Volgens mij bevat vliegas o.a. ijzeroxide en andere metalen, klopt dat? Dan heb je als voorbereiding Iron.X nodig (op moment van schrijven nog net voorradig) en daarna kleien met een kleikitje van bijvoorbeeld Mothers Wax.


Ja idd Vliegas is gewoon heel fijne deeltjes ijzer, schijnt dat auto's die bij t spoor
vaak staan er ook erg veel last van hebben.
Over 2 weken staat me auto daar nooit meer dus dat is opgelost.
Ook wil het bedrijf ( van de straalcabine) iedereen tegemoet komen dus dat komt
hoop ik wel goed.

Oke dus iron x en dan kleien, wil gelijk me hele auto laten behandelen.
maar ook zelf er iets meer van leren zoals ik al aangeef dat ik ook tussen de jaarlijkse
poetsbeur ook een x zelf iets aan de lak kan doen.
Overigens is de omgeving utrecht.

Dus hulp is welkom
 
Nou vrijdagavond even bij RST smurf langs geweest,
deze man weet wel waar hij over praat,
Vandaar ook afspraak gemaakt en binnenkort gaat de golf even bij smurf
kijken, daarbij ook alvast een flesje mee gekregen om de roest plekjes te laten
verdwijnen.
Ik had net te weinig voor de hele auto maar het werkt wel.
Denk dat ik het zelf ook maar eens ga bestellen voor een x tussendoor.

In ieder geval erg blij met het vinden van dit adres.
Hoop dat ik binnenkort foto's kan plaatsen van een nieuwe auto :p
 
Hey kerel.


Top dat je het aardig hebt weggekregen.Maar te weinig???Zat toch iets van een kwart nog in.Maar als die hier komt zal ik hem zowiezow nog ff een keertje met Iron-X behandelen;)