• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf 2 GTI

Dus dat... Vandaag een nog niet gepolijst deel gewassen, gekleid, nogmaals met mezzo + oranje eerst geprobeerd. 3 a 4 hits nodig met geel + veloce om 75% ongeveer eruit te krijgen. Af nemen met een lotus doek en prep. Zowel op de lak als de doek zelf ook eens geprobeerd, zonder positief resultaat...

Ik zal morgen een video oosten
 
Ik heb dit bij een klus gehad, tezamen met sticky paint. Ik heb al even zitten zoeken wat ik toen gedaan heb, want ik kan het mij totaal niet meer herinneren. :S Deze klus was rampzalig, maar ik weet het fijne er niet meer van. (Audi - S4)

Er staat mij iets van bij dat ik allerlei dingen probeerde, zoals sprayen met warm water en afnemen / Verschillende doeken geprobeerd, oude en nieuwe / etc.
Ik gebruikte de Rupes21 + Scholl Concepts - S3 welke ik goed doorwerkte om vervolgens te finishen met S30. Bij het finishen ging het dan ook ineens fout. Volgens mij ben ik toen gaan finishen met Mezzo of een combi van S30 met wat Finale erbij. Afnemen met een schone Bordi middels zachtjes kleine rondjes maken.

(Polijstresidu hoopt zo niet op in de doek en kon geen defecten veroorzaken. Bij langere halen wel)
 
Niet helemaal waar @ivo's ;)

Primer kun je op 2 manieren verwerken:

1- Primer aanbrengen, curen, afnemen en na 15 minuten afnemen met Prep en vervolgens coating aanbrengen.
2. Primer aanbrengen, curen, afnemen en de lak 24 uur met rust laten. Daarna kun je meteen de coating aanbrengen.
Zei ik toch, finishen met primer, hoef je niet met prep af te nemen :p
Neem even aan dat TS ook de gebruiksaanwijzing leest en dat we niet alles voor hoeven te kauwen
 
Het " probleem" blijft dat je het moet afnemen en daardoor dus de micro marring ontstaan. De prep zorgt daar niet voor (lijkt mij)

@Quantoxx ik zal dat nogmaals eens proberen, in plaats van " lange stroken" te maken.

Kan het zo zijn, dat de blanke lak laag zo danig dun is, dat als je met de machine erover heen gaat, je stappen maakt, je vrijwel gelijk op de lak zelf terecht komt en daardoor dus de micro marring ontstaat? Lijkt mij een kwestie van toeval...
 
Gelukkig goed nieuws!

De Gyeon Primer gekocht en de Bordi doeken van Monello.

Eerst de Primer aangebracht met de DAP, vervolgens 15 minuten laten curen. Hierna met de prep + Bordi doeken heel lichtjes in ronde bewegingen af genomen. De afneem methode zelfs 2 keer gedaan om overal zeker van te zijn kwa residu.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ja ja, daar zijn we weer. Never ending story!

Inmiddels aan de zij panelen begonnen, welk weer anders behandelt moeten worden. Ondanks vele delen wel blanke lak hebben, heeft dit deel dat gek genoeg niet. Misschien ooit deels overgespoten op andere delen, I don't know.

Lang verhaal kort, dit deel krijg ik met verschillende polijsten middelen/pats niet meer mooi glanzend.

Monello zwarte pad met finale of M205. Finish pad VA.
Gyeon met bovenstaande producten
Met de hand en bovenstaande producten.
Monello oranje met mezzo
Monello geel met veloce

Geen van de bovenstaande lijken er effect op te hebben. De lak geeft licht af op de doeken, dus te ver wil ik nu niet gaan! Iemand enig tip?