• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wol behandelen met de extractor?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Moeders heeft een vloerkleed van 100% wol liggen, deze is redelijk vuil. Zij vroeg aan mij of dit behandeld kon worden met een of ander goedje.

Ik heb een extractor staan, maar kun je wol behandelen met een extractor en bijvoorbeeld APC (Plus) of CG Fabric Clean?

Zelf heb ik het idee dat wol best wel delicaat spul is en een speciale aanpak vereist?

Iemand suggesties?
 
Volgens mij heeft mijn zus ook haar wollen kleed met de extractor gedaan en APC+ van Meg's, geen probleem
 
Het is beter wol te reinigen met een speciaal mild wolreinigingsmiddel, omdat de meeste andere zepen de natuurlijke vetten (lanoline) ook uit de wol verwijderen. Hierdoor verliest de wol haar gunstige natuurlijke eigenschappen van water- en vuilafstotendheid of worden deze beduidend minder.
 
een milde shampoo gebruiken of APC sterk verdunnen en geen warm/heet water gebruiken!

succes