• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 moet deze echt 12 uren droog blijven na aanbrengen?

Samz

Detailing addict
14 apr 2010
147
65
Hoi,

Wil deze gaan aanschaffen omdat ik veel positieve reacties lees.
Nu lees ik dat de auto ongeveer of minimaal 12 uur moet curen maar helaas heb ik geen mogelijkheid om de auto binnen te zetten.
Mocht het binnen 4-6 uur toch gaan regenen of door de kou vocht op de auto komen, gaat dan dan ten koste van de glans, stand tijd of beide?

Of zouden jullie in dit soort gevallen (geen binnenstalling) een andere sealant aanbevelen?

Thanks,
 
Er wordt geadviseerd om de auto de eerste 12 uur niet aan regen en/of een hoge luchtvochtigheid bloot te stellen.

Wat je kan doen indien je niet beschikt over een gesloten ruimte, is s'morgens de sealant aanbrengen en de auto na het afnemen van het residu, in de volle zon zetten. Door de warmte zal de sealant (theoretisch?) sneller gehecht zijn aan de lak.

De polymeren in de DGPS moeten de tijd krijgen om aan de lak te hechten.

Bron: Wolfgang Car Care
 
Kort curen en binnen afzienbare tijd contact met vocht korten zeker weten de standtijd in, de eerste keer was ik ook zo eigenwijs door de denken dat het wel meeviel, sealant na een half uurtje uitgepoetst, en na een uur mee naar huis genomen (begin van de avond).
S'nachts is de wagen vochtig geweest door dauw, 3 weken later auto weer gewassen, geen sheeting, geen beading, helemaal nada-noppes-nul.

Auto's waar ik hem nu op gebruik blijven lekker een nachtje binnen, kan dit niet, dan gebruik ik een "normale" wax of de EX-P sealant, die is ook erg goed.

Als je hem perse wilt gebruiken zou ik hem voor de zomer gebruiken, in de ochtend als de dauw is opgetrokken aanbrengen en na een uurtje uitpoetsen, en dan hopen dat het de rest vd dag droog blijft.
 
Gisteren voor het eerst gebruikt, auto staat in de garage, vandaag 24 uur later af getopt met ntx meg wax...perfect resultaat..Ondanks dat het vannacht zeer vochtig was..! Dus geen risico nemen minimaal 12 uur niets aan doen.. Goed uit laten harden..Voor een perfect resultaat..:-"
 
Bedankt allemaal voor de feedback, ik denk dat ik dan toch voor de Poorboys ga aangezien dit voor mij beter uit komt. Ik hoef dan geen (of iig minder) rekening te houden met onverwachte weersomstandigheden.
 
JCH zei:
Gisteren voor het eerst gebruikt, auto staat in de garage, vandaag 24 uur later af getopt met ntx meg wax...perfect resultaat..Ondanks dat het vannacht zeer vochtig was..! Dus geen risico nemen minimaal 12 uur niets aan doen.. Goed uit laten harden..Voor een perfect resultaat..:-"
Jammer dat je er wax over zet met een cleaner in, niets anders/beter in huis?

:idee niet toppen is ook een optie hoor met DGPS.