• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Fuzion, Dodo Juice Supernatural of Dodo double wax, welke moet ik kiezen?

marike

Detailing rookie
10 apr 2009
300
0
Ik wil nog een wat duurdere wax kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen Fuzion, Supernatural 2.0 of de double wax kit van Dodo. Of eventueel de purple haze en blue velvet. Wie heeft ervaring met de double wax ? Wat zijn de eventuele verschillen met de supernatural ? Ik heb verschillende reviews gelezen maar kom er niet echt uit. Wie heeft er eventueel belangstelling voor de navulpot van de Fuzion? Kunnen we de kosten delen. Ik hoor het graag van jullie

Waarom wil je persee een dure wax?

Double wax weet ik niet veel van. De Supernatural 2.0 vind ik echt een heerlijke wax, het is wel een bewerklijke wax. Je moet er een beetje mee omleren gaan maar daarna heb je wel een TOP resultaat. De SN 2.0 heeft een hoog percentage carnauba en dat is te zien aan de structuur.. redelijke droog en korrelig.

De Fuzion is momenteel echt hip, het is tot nu toe een van de makkelijkste waxen die ik heb kunnen testen. Aanbrengen is super makkelijk en uitpoetsen is helemaal een eitje! Net als de SN heb je een mooi resultaat na het aanbrengen van de Fuzion.

Beide waxen lagen een mooie glans en gladde lak achter! Ik heb momenteel de SN2.0 en de Fuzion op mijn motorkap zitten om te kijken wat de verschillen precies zijn, maar binnenkort meer daar over.

Nou, hoeft niet perse een dure wax te zijn, alleen eentje met hele goede eigenschappen. Ik heb al de PB natty's blue, CG pete's 53, Collinite 845. Ben eigenlijk meer op zoek naar de ultieme wetlook. Ik heb een donkerpaarse metalliclak. Heb als glaze PB black hole. Misschien dat ik eens de lime prime moet proberen.

marike zei:
Ben eigenlijk meer op zoek naar de ultieme wetlook.

Goh....doet me denken aan iemand anders die geobsedeerd is door de ultieme wetlook... :-"

Een goede voorbereiding is absoluut belangrijk. 99% van de glans behaal je hieruit.

Ik heb alle door jouw genoemde waxen.

Fuzion:
Werkelijk de makkelijkste om te verwerken, easy on, easy off. Hoge standtijd.
Geurt naar aarbeien.

SN:
Echt een wax die je moet leren kennen en waar je mee om mee moet leren gaan. Mijns inziens best wel hard (hoog carnaubagehalte), daardoor moeilijk aan te brengen.
Hoge standtijd, geur neutraal.

Double Wax:
De harde ruikt naar pepermunt, aanbrengen is een fluitje van een cent. Hoge standtijd, mits getopt met de zachter versie

Purple Haze:
Zachte wax, makkelijk aan te brengen, beetje korrelig, geen nadelen hiervan. Ruikt naar goedkope hotelzeep... :-&

Blue Velvet:
Zachte wax, makkelijk aan te brengen, beetje korrelig, geen nadelen hierdoor. Ruikt onwijs naar bosvruchten.

Mijn favoriet(en): Fuzion en Blue Velvet.

Ik zou niet meer zonder de Fuzion willen zijn ,maar ook niet meer zonder de Supernatural.
Ben akkoord met de zaken die door Patrick werden genoemd.

SkyBuMp zei:
Ik heb momenteel de SN2.0 en de Fuzion op mijn motorkap zitten om te kijken wat de verschillen precies zijn, maar binnenkort meer daar over.
Ha! Daar zou ik wel een verslagje van willen zien met foto's. En ook het resultaat na een aantal weken.

Ik heb hier ook de fuzion en hij bevalt me uitstekend, deze onlangs op de ford aangebracht en het viel me op dat deze zeer prettig verwerkt.

Afgelopen weekend op de toyota collinite 845 aangebracht, leker in het zonnetje een uurtje laten curen (even een hapje eten tussendoor) en het viel me gewoon op hoe makkelijk deze was uit te poetsen, wat me nog meer opviel was dat het gedeelte wat in de volle zon stond een stuk gladder aanvoelde dan het deel wat in de schaduw stond

Ik doe het 60 stappenplan :lol (hoge druk, wassen,drogen,kleien (indien nodig), wassen (na kleien), cleanen, polijsten, voeden enz.) voordat ik aan de wax begin. Allemaal met goede spullen PB, CG, Dodo) van carclean en volgens mij op de goeie manier, dus daar kan het niet misgaan. Ik ben ook zeker niet ontevreden over de pete's 53 en natty's blue, maar ben benieuwd of ik het nog natter kan laten lijken. Ik ben eigenlijk nooit tevreden, maar dat schijnt heel normaal :-b te zijn als je eenmaal besmet bent met dit virus

De Pete's 53 is een goede wax, alleen dat is meer een concours wax. Heeft niet zo'n lange standtijd.
Glimt wel als een tiet mits, en ja hoor, daar komt ie weer, de voorbereiding goed is gedaan. :-"

welke wax geeft dan volgens jullie een betere wetlook ( mits de voorbereidingen goed gebeuren natuurlijk) : De Supernatural of de Fuzion?

marike zei:
Nou, hoeft niet perse een dure wax te zijn, alleen eentje met hele goede eigenschappen.
Mooi.. dan weten we wat de eisen zijn (niet de maximale prijs dus) maar de ultime wetlook.

Zoals eerder gezegd zorgt het voorbereidende werk ongeveer 90% voor het eindresultaat en dus ook voor de ultime wetlook. Het is dus kort door de bocht gezegd niet zo dat wanneer je een wax aanbrengt dat je opeens een joekel van een spiegel hebt.

Echte verschillen tussen de Fuzion en Supernatural heb ik nog niet echt kunnen zien op mijn motorkap, waar nu beide waxen op zitten. Beide kanten glimmen de zelfde wijze... naar mijn idee, ook beide kanten zijn even glad. Beide kanten hebben ook geen kleur verschil, wat volgens mij zegt dat de Fuzion en de SN de laklaag niet donkerder maken (zoals de NXT dat wel doet bijvoorbeeld). Tot dus ver nog moeilijk te zeggen hoe of wat, misschien moet ik nog een blinde test doen met een aantal personen om te bepalen welke kant, welke wax heeft :-d