• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang sealent weer verwijderen

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Tijdens onze vakantie mocht een goede kennis van ons, onze detailspullen even lenen.

Hij helpt regelmatig mee als we aan het detailen zijn dus weet goed waar hij mee bezig is. Woensdag heeft hij zijn eigen auto gedaan met de volgende stappen :
- Wassen (dodo BTBM)
- Clayen (Dodo clay & Mequiars Last Touch)
- Polish (SSR1)
- Glaze (Black Hole)
- Sealant (Wolfgang)
- Wax (Dodo Light fantastic)

Hij heeft de auto in de schuur gedaan onder een TL bak, ervan uitgaande dat hij voldoende licht zou hebben.
Donderdag heeft hij de auto naar buiten gereden waarbij er allerlei vlekken zichtbaar zijn geworden. Wat ik van de geMMS'te foto's uitmaak is dat er hier en daar nog restanten van de SSR of Black Hole onder de Glaze zit.

Nu zou de glaze volgens een maand of 4 / 5 moeten blijven zitten alleen willen we dat in dit geval dus eigenlijk drastisch gaan verkorten.

Woensdag zijn we weer terug van vakantie en hebben we weer de beschikking over een foamgun icm bilthammer foam.
Normaal is een foambeurtje icm een (te) hoge dosis foam en daarna een wasbeurt met een (te) hoge dosis shampoo wel genoeg om de wax te strippen, maar hoe doe ik dat met de glaze :weetniet

Groetjes van Wilma & Arjan
(vanuit Fort William, Schotland :heart_eyes: )
 
Dat je met een clay beurtje echt alles weer tot op nivo 0 weghaalt, daar heb ik zo mn twijvels bij :weetniet

Als de sealant eraf is gaan we alle stappen toch weer doorlopen dus volgens jullie zou met een frisse nieuwe detailbeurt alles weer opgelost moeten zijn ?
 
Denk dat het komt omdat de wax te snel op de sealant is gezet.
Een sealant moet de tijd krijgen om zijn chemische reactie te kunnen doorstaan, bij de ene gaat het stuk rapper dan bij de ander.
In het geval van de Wolfgang ( zeker als het de Deep Gloss Paint Sealant betreft ), dient deze toch aardig wat uurtjes met rust gelaten te worden ( men heeft het zelfs over 24 uur ) eer men een andere laag er op gaat zetten.
Heb de foto's niet gezien, maar geef 'm in elk geval even mee voordat je weer opnieuw gaat beginnen en dezelfde ellende gaat krijgen, en het stiekem niet de glaze is maar de sealant was :(

Hoe te verwijderen: idd een hoge dosering shampoo en als je zekerheid wilt dan even de SSR1 over heen zetten, dan moet ie naar mijn beste weten toch echt wel weg zijn

Zet het fotomateriaal anders even hier neer, kunnen er de meesters alhier over gaan buigen en je de volle 100% zekerheid geven
 
De auto is inmiddels al gewassen met Mequiars Tech2 shampoo en toch blijven nog steeds de vlekken zichtbaar.

Daarom vermoed ik dat er iets onder de sealant zit wat deze vlekken veroorzaakt, anders was het wel weg te poetsen met een quick detailer / shampoo oid ? (lijkt me temninste :weetniet)

De gebruikte sealant is trouwens idd de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Foto's kan ik jullie helaas niet laten zien omdat deze via mms naar onze mobiel zijn verzonden en ik nu op een (internet) pc in het hotel zit.

Voor een beetje bereik moeten we trouwens gewoon 15 minuten naar het volgende dorp rijden want landelijke dekking is in Schotland niet zo heel gewoon blijkt :D

We gaan bij terugkomst de auto gewoon even opnieuw doen met zijn 2en, clayen zal nu wel redelijk snel gaan, swirls zullen er als het goed is niet meer inzitten en met 2 machine's is de rest ook zo gebeurd ;)

Bedankt voor jullie tips !

Groetjes Wilma & Arjan