• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wrap /folie behandelen ???

hans51

Detailing trainee
10 okt 2010
6
47
Hoi heren/dames

Op onze camper zit gedeeltelijk kleur folie vanaf de fabriek kan ik deze folie het zelfde behandelen als de lak

1 :Wassen
2 :Kleien
3 :Sealant (poorboy)White Daimond
4 :Wax (poorboy)

Of is er voor de folie een andere behandeling nodig ?

Groet hans51

Er zijn vele soorten folie :-/
Als je ervaringen wilt, even merk en type vermelden en misschien een foto

Er zijn folies die niet blij worden van oplosmiddelen
Je zult dus altijd een testspot moeten doen en ruime tijd voorbij moeten laten gaan
Dat laatste (wachten) vooral om te beoordelen of de hechting misschien minder wordt

Hans

White Diamond is geen sealant, het is een Glaze.

Carclean heeft net voor de Summer Detail dag een gewrapte auto gedaan, dus die kunnen vast en zeker vertellen welke producten ze uit hun collectie hebben gebruikt.
Verder lijkt mij dat je kleien kan vergeten, want als je marring veroorzaakt dan kan je de folie nooit gaan polijsten.
Tevens vertelde PJ van DDJ mij, dat je geen (natuur)wassen op kunststoffen kunt gebruiken, maar dat je een synthetische was of sealant moet gebruiken.
Affijn, het beste kan je even op een ervaringsdeskundige wachten.

Bedankt voor jullie antwoorden het merk van de folie weet ik niet , maar ik zal een mail sturen naar CC met betrekking op de door hun gebruikte producten.

groet hans51

Inderdaad het beste even advies aan Carclean te vragen.
Bij de meeste wraps betreft het een mat uiterlijk en daar wil je geen glans van een was op zien.
In jouw geval kan het weer net anders zijn en dat je wel een glanzend uiterlijk hebt en wil houden.